آفتاب

مادورو مخالفان را مقصر رکود اقتصادی ونزوئلا دانست

مادورو مخالفان را مقصر رکود اقتصادی ونزوئلا دانست

دولت ونزوئلا تائید کرد، اقتصاد این کشور در حال تلاش برای خارج شدن از رکود شدید است اما رئیس جمهوری این کشور گفت، این بحران که ونزوئلا گرفتار آن شده می توانست بدتر از این باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، "نیکولاس مادورو"، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در کنفرانسی خبری مخالفان دولت را مقصر این رکود شدید اقتصادی دانست که در جریان اعتراضات اوایل سال جاری میلادی اقتصاد را دچار وقفه کرده و در حال حاضر امیدوارند که کاهش شدید قیمت نفت باعث سرنگونی مادورو در انتخابات کنگره‌ای مهم پیش‌رو شود.

مادورو ضمن ارزش قائل شدن برای تلاش‌های دولت در دخالت در بخش خصوصی و محدود کردن قاچاق کالا گفت: ما به این جنگ اقتصادی ادامه داده‌ایم اما رکود اقتصادی هنوز شکست نخورده است.

این اظهارات مادورو چند ساعت پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی ونزوئلا گفت، میزان تولید ناخالص داخلی در مبناهای سالانه در نیم فصل نخست سال 2014 میلادی 4/8 درصد و از ژوئیه تا دسامبر 2/3 درصد کاهش داشته است. در نوامبر سال جاری میلادی نیز نرخ تورم از 54 درصد در سال گذشته به 64 درصد افزایش یافته است.

این گزارش باعث تعجب اقتصاددانان نشد چرا که آن‌ها کنترل شدید دولت بر قیمت‌ها و تبادلات خارجی برای جلوگیری از سرمایه گذاری‌ها را مقصر کمبودهای شدید اقلام ضروری همچون صابون و شکر و رکود اقتصادی می دانند.

با توجه به انتشار میزان تولید ناخالص داخلی اگر قیمت نفت ونزوئلا باز هم کاهش یابد، این بحران بدتر خواهد شد.

مادورو بازهم متعهد شد با کاهش هزینه‌های بی حساب و کتاب اقتصاد را تقویت کند.

انتهای پیام

کد N652193

وبگردی