آفتاب

انتقاد جان بوئنر از استراتژی اوباما در افغانستان

انتقاد جان بوئنر از استراتژی اوباما در افغانستان

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از استراتژی‌ باراک اوباما در افغانستان گفت: نشانه‌های اولیه در افغانستان حاکی از آن است که استراتژی خروج اوباما از این کشور هم اکنون شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان بوئنر"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آیا رئیس جمهوری از اشتباهات خود در عراق درس عبرت نگرفت؟

دفترجان بوئنر اخیرا گزارش‌های خبری را منتشر کرده که در رابطه با شمار تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان، اراضی تحت کنترل طالبان و ضعف نیروهای امنیتی افغانستان بوده است. به گفته جان بوئنر، خروج نیروهای آمریکایی زودهنگام است و اعلام پایان رسمی آن بدان معنا نیست که این درگیری‌ واقعا تمام شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: چنانچه اوباما از دولت کابل در مقابل شبه‌نظامیان طالبان و تروریست‌ها حمایت کافی نکند، افغانستان نیز به سرنوشت عراق دچار می‌شود.

به گفته منتقدان، اوباما نتوانست به سختی برای نگه داشتن حدود 10 هزار سرباز تلاش کند و نهایتا در دسامبر 2011 به عملیات جنگی در عراق پایان داد. به گفته آن‌ها عدم پشتیبانی از ارتش عراق و ناکارآمدی آن‌ها موجب ظهور داعش شد.

دفتر جان بوئنر اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم آسیبی به سربازان کشورمان وارد شود اما ما در عراق با ظهور داعش رو به رو شدیم که تبعات آن به اتباع آمریکا نیز رسید و تعدادی از خبرنگاران ما در آنجا اعدام شدند.

انتهای پیام

کد N652011

وبگردی