آفتاب
در جریان سفرش به لبنان؛

علاوی برگزاری کنفرانس منطقه‌ای تامین ثبات در خاورمیانه را پیشنهاد داد

علاوی برگزاری کنفرانس منطقه‌ای تامین ثبات در خاورمیانه را پیشنهاد داد

معاون رئیس‌جمهوری عراق در سفرش به لبنان خواهان تشکیل کنفرانسی منطقه‌ای جهت برقراری ثبات و امنیت در عراق و منطقه خاورمیانه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المصله، ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق در سفرخود به لبنان با بیان این درخواست اعلام کرد: ائتلاف ما(فهرست العراقیة) قبلا هم خواهان برگزاری کنفرانس منطقه‌ای شبیه به کنفرانس برگزار شده در شهر شرم الشیخ، بود تا در آن کشورهای منطقه به جز سوریه دور هم جمع شوند و برای حل بحران عراق و تامین ثبات منطقه چاره‌جویی کنند اما تاکنون هیچ پاسخ مثبتی از سوی کشورها در این خصوصدریافت نکردیم.

وی افزود: ما فکر برگزاری این کنفرانس را به کشورهایی همچون ترکیه، ایران، اردن و شورای همکاری خلیج فارس مطرح کردیم و امیدواریم که لبنان هم در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد طرحی جدید برای حل سیاسی بحران سوریه اعلام کرد: ایجاد چنین طرحی به برقراری ثبات در سوریه منجر خواهد شد.

وی با اشاره به خطرات گروه‌های تروریستی در داعش اظهار کرد که در استراتژی به کار برده شده علیه تروریست‌ها خلاءهای بزرگی وجود دارد.

ایاد علاوی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش در منطقه تصریح کرد: داعش در حال نابود کردن تمام منطقه است و ما باید با تجدیدنظر در این خصوص و با به‌کارگیری استراتژی مشخص و همه جانبه و همچنین ایجاد نظام منطقه‌ای جدید و هدایت آن توسط سران میانه‌رو، با تروریست‌ها مقابله کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری عراق در ادامه افزود: حملات هوایی علیه تروریست‌ها در روند پیشروی آنها خلل ایجاد کرده اما آن را به طور کامل متوقف نکرده است.

علاوی تصریح کرد: ما با دعوت دولت لبنان به این کشور آمدیم و با مسوولان لبنانی از جمله نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و تمام سلام، نخست‌وزیر کشورنیز دیدار کردیم و طی دو روز آتی نیز بار دیگر مسوولان کشور دیدار خواهیم کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان خاطرنشان کرد که هدف اصلی وی از سفر به لبنان اعلام همبستگی با مردم لبنان است؛ مردمی که با چالش‌های دشواری روبه‌رو شده‌اند.

علاوی گفت: محور مذاکرات ما با مسوولان لبنانی پیرامون اوضاع کنونی عراق و راه‌های تامین امنیت منطقه بود.

وی در پایان اعلام کرد: حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش پیشروی آنها را دچار مشکل کرده اما جریان تروریسم باید به طور کامل متوقف شود نه‌انیکه تنها در روند آن خلل ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N651858

وبگردی