آفتاب

کارشکنی دوباره آمریکا در توافقنامه ژنو / آمریکا علیه ایران تحریم های جدید اعمال کرد

کارشکنی دوباره آمریکا در توافقنامه ژنو / آمریکا علیه ایران تحریم های جدید اعمال کرد

دولت آمریکا بر خلاف روح توافقنامه ژنو ، تحریم هایی علیه ۹ شخصیت حقیقی یا حقوقی ایرانی با ادعای حمایت آنها از برنامه هسته ای ایران اعمال کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، آمریکا این افراد را همچنین به حمایت از نقض حقوق بشر در ایران متهم کرده است  .
مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای مدعی شدند این اقدام جدید بخشی از تلاش ها برای اجرای تحریم های موجود همزمان با مذاکرات هسته ای با ایران است  .
"دیوید کوهن " معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و  اطلاعات مالی مدعی شد : هرچند ما از اعمال تحریم های جدید مرتبط با موضوع هسته ای در حین مذاکرات حمایت نمی کنیم اما در گفتار و عمل تصریح کرده ایم که به اجرای تحریم های موجود ادامه خواهیم داد .
در همین حال " لیندسی گراهام " سناتور جمهوریخواه امریکا روز شنبه در جریان سفر به فلسطین اشغالی و هنگام شرکت در یک کنفرانس خبری  با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که مجلس سنای آمریکا که اکنون تحت کنترل جمهوریخواهان است دور تازه ای از تحریم علیه ایران را در ماه ژانویه به رای خواهد گذاشت  .
وی افزود: علاوه بر این ، هر توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران پیش از برداشته شدن تحریمها باید به تصویب کنگره امریکا برسد .
این در حالی است که "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا گفته است که به بهبود مناسبات با تهران و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای خوش بین است  .
در این حال ، "محمد جواد ظریف " رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درگذشته درباره تحریم های مشابه آمریکا حین مذاکرات هسته ای ، اینگونه اقدامات را مغایر با روح توافقنامه ژنو دانسته و هشدار داده است که این اقدامات راه رسیدن به توافق نهایی را پیچیده تر می کند .
ظریف در عین حال تاکید کرده که ایران تعهد دارد مذاکرات به سرانجام برسد .
کد N651776

وبگردی