آفتاب

ورود هزاران قطعه پرنده زنگوله بال و فاخته به پارس آباد مغان

ورود هزاران قطعه پرنده زنگوله بال و فاخته به پارس آباد مغان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: هزاران قطعه پرنده زنگوله بال و فاخته در مسیر پروازی خود به منظور زمستان گذرانی وارد تالاب‌های شهرستان پارس آباد مغان شدند.

به گزارش به گزارش گروه دریافت خبر‌ خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، هاشم میرزانژاد ‌با اعلام این خبر افزود: هرسال هزاران قطعه پرنده حمایت شده و کمیاب از جمله گونه‌های در حال انقراض پلیکان، زنگوله بال، خروس کولی، قوی گنگ، قوی فریاد کش، غاز خاکستری، عروس غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

وی خاطر‌نشان کرد‌: هرگونه شکار و صید پرندگان مذکور ممنوع بوده و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد به طور شبانه روزی به صورت محسوس و نا‌محسوس در حال گشت زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهد شد.

میرزانژاداضافه کرد‌: این پرندگان تا اواخر فصل زمستان در این منطقه گرمسیری مغان سکونت دارند تا با مساعد شدن شرایط جوی در مناطق سیبری بتوانند به زیستگاه واقعی خود بازگردند.

وی بیان کرد‌: شهرستان پارس آباد با داشتن تالاب و آبگیرهایی همچون تالاب میل و مغان در اصلاندوز‌، سواحل رودخانه مرزی ارس، دریاچه شهرک شهید غفاری و تالاب تپراق کندی از مهم‌ترین زیستگاه‌های این پرندگان بشمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N651717

وبگردی