آفتاب

معاون دبیرکل حزب‌الله: اتهامات علیه شیخ علی سلمان نشان ضعف نظام حاکم بحرین است

معاون دبیرکل حزب‌الله: اتهامات علیه شیخ علی سلمان نشان ضعف نظام حاکم بحرین است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اظهاراتی ضمن درخواست آزادی هرچه سریعتر شیخ علی سلمان تاکید کرد: هرگز استبداد را نمی‌پذیریم و تسلیم قوانینی که آزادیمان از ما می‌گیرد، نمی‌شویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مراه البحرین، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در میان جمعی از احزاب و گروه‌های لبنانی که برای همبستگی با ملت بحرین و شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعه مخالف دولت بحرین تجمع کرده بودند، اعلام کرد: ما معتقدیم که این حق بحرین است تا طرح‌های پیشنهادی خود را بیان کند و اعلام می‌کنم ما تسلیم استبداد و طرح‌هایی که آزادیمان را به قید و بند بکشد، نمی‌شویم.

نعیم قاسم درخصوص اتهامات وارده به علی سلمان نیز گفت: اتهامات نسبت داده شده به شیخ علی سلمان به 10 اتهام می‌رسد که تمامی این اتهامات بی‌پایه و اساس است و بیشتر آنها نشان‌دهنده ضعف نظام حاکم است و باید به مقامات بحرین بگوییم اگر شما فکر می‌کنید با زندانی کردن شیخ علی سلمان به آسایش می‌رسید در رویا به سر می‌برید.

وی ادامه داد: چهار سال است که شما از حل مشکلاتتان عاجز بوده‌اید و تنها به ظلم علیه مردم می‌پردازید. به عقیده ما این حاکمان بحرین هستند که در زندان بحرین به سر می‌برند و ملت بحرین در آزادی هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اگر بخواهیم بین سوریه و بحرین مقایسه کنیم می‌بینیم که همه جهان به اسم ملت سوریه به پا خاسته‌اند اما درباره بحرین حتی یک صدا هم از کسی برنمی‌خیزد.

وی درخصوص بیانیه اخیر اتحادیه اروپا درباره بازداشت شیخ علی سلمان ضمن بی‌ارزش خواندن این بیانیه تاکید کرد: ای کاش بیانیه اتحادیه اروپا صادر نمی‌شد.

نعیم قاسم همچنین آزادی هرچه سریعتر شیخ علی سلمان و تمامی زندانیان در زندان‌های بحرین را خواستار شده و تاکید کرد که نهضت مردم بحرین بخشی از نهضت شرافت انسانی در سراسر جهان است و مردم بحرین به خاطر حمایتشان از مردم فلسطین بهای سنگینی را پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N651708

وبگردی