آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

مسائل منطقه‌ای و ملی در بودجه 94 همزمان مورد توجه قرار گیرد

مسائل منطقه‌ای و ملی در بودجه 94 همزمان مورد توجه قرار گیرد

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی با بیان اینکه دولت و نمایندگان مجلس باید با مردم صادق بوده و مشکلات کشور را از طریق رسانه‌ها بیان کنند، اظهار کرد: اگر با مردم صادق باشیم مردم متوجه مشکلات کشور می‌شوند.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در مراکز استان ها و شهرستان ها اینگونه جا افتاده که نمایندگان باید تمامی برنامه‌های حوزه انتخابیه خود را دنبال کرده و مسائل ملی را در اولویت بعدی قرار دهند، گفت: باید مسائل منطقه‌ای و ملی توامان پیگیری شود.

وی در ادامه افزود: درست نیست که نماینده‌ای صرفا نگاه منطقه‌ای یا صرفا نگاه ملی داشته باشد بلکه این دو نگاه باید همراه با هم باشد. در سال گذشته برخی از نمایندگانی که به ردیف بودجه استان خود اعتراض داشتند اعلام کردند که استعفا می دهند که این اقدام، اقدام خوبی نبود. در حال حاضر در کمیسیون تلفیق که نمایندگان دولت و همه کمیسیون‌های مجلس در آن حضور دارند باید هم برنامه های ملی مورد توجه قرار گیرد و هم به مسائل منطقه ای پرداخته شود.

این نماینده دور پنجم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر نگاه ملی را در بودجه کنار بگذاریم، تحریم‌ها اثرات منفی بیشتری بر کشور خواهد گذاشت و اگر مسائل منطقه‌ای را رها کنیم، توقعات مردم برآورده نمی شود. من خاطرم هست دوره ای که نماینده مجلس بودم گازرسانی به کرمانشاه شروع شد که مردم استقبال خوبی از من و این اقدام داشتند. در واقع مردم مطالباتی دارند که آن‌ها هم باید برآورده شود اما در کنار آن مسائل ملی نیز نباید فراموش شود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد:‌ اگر بحث انتخابات استانی به نتیجه برسد می تواند راه حلی برای این مشکل باشد. در آن صورت پیگیری پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها توسط شوراها انجام شده و دغدغه منطقه‌ای نمایندگان کمتر شده وآن ها می‌توانند به مباحث کلان کشور بیشتر توجه کنند.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر گاه مشاهده می‌کنیم برخی افراد به تبلیغات انتخاباتی روی آورده و وعده‌هایی می‌دهند که این اقدام آن‌ها خلاف قانون و عرف است. آن‌ها با این عمل باعث ایجاد بدبینی در مردم می‌شوند‌.

انتهای پیام

کد N651643

وبگردی