آفتاب
حسینی:

حماسه ۹ دی در تاریخ ماندگار شد / تداوم طلبکاری برخی از اهالی فتنه

حماسه ۹ دی در تاریخ ماندگار شد / تداوم طلبکاری برخی از اهالی فتنه

بجنورد - وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حماسه تاریخی ۹ دی در تاریخ ماندگار شد، گفت: رویدادهای پس از انتخابات ۸۸ و حماسه بزرگ و تاریخی ۹ دی باید برای همه درس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد حسینی عصر سه شنبه در همایش دانشجویی به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی که در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، افزود: فتنه سال ۸۸ ضربه به جمهوریت و اسلامیت نظام بود و دشمنان بیشترین بهره‌برداری را از اغتشاشات و حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ کردند.

وی اسلامیت و جمهوریت نظام را از شاخصه های ممتاز نظام اسلامی نسبت به سایر نظام های حاکم بر کشورهای اسلامی جهان عنوان کرد و گفت: حضرت امام(ره) همواره بر اتکا به آرای عمومی و مردمی تاکید داشتند و برگزاری همه پرسی از نظام جهموری اسلامی نیز در راستای همین دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر سابق ارشاد، انقلاب اسلامی را متكی به آرای مردم و آن را پشتوانه بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: ایستادگی در برابر همه ناملایمات ۳۵ ساله گذشته اعم از هشت سال جنگ تحمیلی، ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ و تحمل و ایستادگی در برابر تحریم های ناعادلانه دنیای استکباربه دلیل وجود این پشتوانه عظیم مردمی است.

حسینی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه در تمامی انتخابات های ۳۵ سال گذشته وجود داشته اما مردم با تمکین به قانون، نتیجه آن را پذیرفته اند اظهار داشت: متاسفانه عده ای با ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸، آب به آسیاب دشمن ریختند و به رغم تاکید مکرر مسئولان نظام به آتش فتنه دامن زدند.

وی افزود: همه به خاطر دارند که ادعای تقلب در انتخابات در حالی مطرح شد که آقایان پیش از اتمام شمارش آرا و اعلام نتایج قطعی دچار توهم شده و فکر می کردند که رای نهایی مردم به آنها تعلق گرفته است، در حالی که اصولاً در کشور ما نتیجه هیچ انتخاباتی قابل پیش‌بینی قطعی نبوده و نیست.

وزیر سابق ارشاد با تاکید بر اینکه فتنه سال ۸۸ ضربه به جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی بود و دشمنان بیشترین بهره‌برداری را از اغتشاشات و حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ کردند و خسارات زیادی را برای کشور به بار آوردند تصریح کرد: به رغم همه این تلاشها، مردم بصیر ایران اسلامی هرگز با آنچه اصل نظام را هدف گرفته کنار نمی‌آیند.

وی گفت: متاسفانه برخی از کسانی که در اغتشاشات و فتنه‌های ۸۸ ورود پیدا کرده بودند هنوز هم مدعی و طلبکار هستند.

وی تاکید کرد: در آن روز شعارها و حرکت‌های فتنه گران با عناوین خاص که نشان دهنده نیات پلید فتنه گران در راستای براندازی نظام اسلامی بود با حماسه ۹ دی و با حضور بی نظیر، تاریخی و خودجوش مردم ولایت مدار به صحنه، نقش برآب شد.

حسینی با بیان اینكه افردای كه به خیابانها آمده و علیه نظام اسلامی شعار می دادند در واقع با انتخابات هیچ مشکلی نداشتند بلکه  مشكل آنان با اصل نظام بود که دیگر نمی شد با آنان مدارا كرد.

وی تصریح کرد: ‌بنای نظام اسلامی بر رحمت، عطوفت و جذب حداکثری است، اما متاسفانه هنوز برخی از فتنه گران و دست اندرکاران فتنه ۸۸ مدعی و طلبکار باقی مانده اند.

حسینی افزود: حماسه ۹ دی آب سردی بر آتش افروخته شده توسط فتنه گران بود، اما مردم متوجه شدند که استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی از این جریان چگونه بهره برداری کردند.

وی با اشاره به موضع دولت یازدهم در برابر جریانات فتنه ۸۸ تصریح کرد: برخی از اعضای کابینه دولت یازدهم، مرزهای خود را در برابر نظام و فتنه گران مشخص کرده‌اند، اما برخی از دست اندرکاران فتنه هنوز از مواضع خود بازنگشته‌اند.

حسینی در مورد محاکمه سران فتنه نیز گفت: اگر قرار باشد که روزی فتنه گران محاکمه شوند، براساس قانون محاکمه بسیار سنگینی در انتظار عوامل فتنه و همه آشوبگرانی است که علاوه بر خسارات فراوان مادی ومعنوی، در کشورایجاد رعب و وحشت کرده‌اند.

وی تاكید كرد: واقعه ۹ دی و حماسه بزرگ ملت ایران برای همیشه در تاریخ نظام اسلامی ماندگارشد كه باید آن را به نسل های آینده انتقال داد و این روز سرنوشت ساز را هرگز  نباید به فراموشی سپرد.

کد N651547

وبگردی