آفتاب
قرائتی:

مستحبات دین را سخت نشان ندهیم/سایت خنده حلال راه‌اندازی شود

مستحبات دین را سخت نشان ندهیم/سایت خنده حلال راه‌اندازی شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این​که «دین را باید شیرین تعریف ​کرد و مستحب‌ها را سخت نشان ندهیم» گفت: مقام معظم رهبری به نماز خواندن با نوجوانان بسیار تأکید کردند و به گفته ایشان شیرین‌ترین نماز ایشان نماز با نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ​خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش دانش‌آموزی نماز با بیان این​که «آخرین جملات پیامبر(ص) قبل از عروج روح مبارکشان کلمه نماز بوده است» تصریح​ کرد: از امام علی(ع) نقل شده ​است که ایشان قبل از عروج روحشان کلمه نماز را بارها و بارها تکرار کرده​اند که این امر نشان​دهنده اهمیت نماز است.

وی با بیان​ این​که «نماز ظهر حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا شکسته بود و مجموع کلماتی که ایشان در نماز شکسته خود خواندند 35 کلمه بوده است» افزود: به ازای 35 کلمه‌ای که ایشان در نماز خود تلاوت کرده‌اند 30 تیر به بدن مبارکشان زدند و این نشان از اهمیت نماز برای حضرت امام حسین(ع) بود که در آن واقعه برای اقامه نماز قیام کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: فلسفه سجده یعنی بلندترین نقطه بدن انسان به کوتاه‌ترین نقطه یعنی خاک برسد و این نشان از تضرع به درگاه خداوند است. آمریکایی‌ها کشف کردند بهترین لحظه که خون به بدن آن​ها می‌رسد لحظه سجده است.

قرائتی با بیان این​که «نماز صحیح و سجده مقبول دارای شرایطی است» گفت: رو به قبله بودن، غذای حلال، برای رضای خدا بودن از شرایط قبولی سجده است. در نماز همه چیز وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان ​کرد: در نماز انسان به ملائکه شبیه می‌شود و به عبارتی دیگر انسان در نماز به کل هستی تشبیه می‌شود. چگونه می‌شود انسان خداوند را دوست داشته باشد اما برای صحبت​کردن با خداوند حرکتی را انجام ندهد باید رغبت صحبت با خداوند را ایجاد کنیم.

قرائتی با بیان این​که «خداوند در قرآن این قول را به انسان داده که هرکس برای رضای خدا گامی را بردارد مهرش در دل​ها می‌نشیند» گفت: مهر نشستن در دل‌ها با خوش‌رویی به وجود می‌آید متأسفانه ما درست خندیدن را بلد نیستیم، چه خوب است اگر یک سایت خنده حلال را‌ه‌اندازی کنیم که اوقات فراغت برخی از فرهنگیان با خندیدن حلال پر شود.

وی با بیان این​که «خداوند هم انسان را می‌خنداند و هم می‌گریاند» گفت: برای آموزش سعی کنیم لباس‌های رنگ روشن بر تن کنیم تا باعث رغبت فراگیری علم برای دانش‌آموزان شود.

قرائتی با تاکید بر این​که «نماز آرم و علامت مسلمانان است» گفت: بهترین نامه‌ها اگر به آن​ها آرم چسبیده نشود پست آن را ارسال نمی‌کند. اگر همه مشکلات کشور را حل کنیم باید ببینیم نماز در چه جایگاهی است.

انتهای پیام

کد N651181

وبگردی