آفتاب
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فتنه به‌معنای عدم تشخیص حق از باطل است

فتنه به‌معنای عدم تشخیص حق از باطل است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که یوم الله 9 دی فراموش شدنی نیست، گفت: فتنه به‌معنای عدم تشخیص حق از باطل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بجنورد، با اشاره به این‌که در حال حاضر برخی از رسانه‌ها به حادثه بزرگ 9 دی نپرداختند، اظهار کرد: هیچگاه در تاریخ این انقلاب نمی‌توان این روز را از یاد برد.

وی با بیان این‌که یک نقطه تمایز بزرگ بین جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌‎ها و انقلاب‌ها وجود دارد، افزود: جمهوریت و اسلامیت در جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز این نظام با سایر نظام‌هاست.

وی ادامه داد: بسیاری از نظام‌ها در دنیا شکل گرفته‌اند بدون این‌که در آن رفراندوم و انتخاباتی صورت گیرد این درحالی است که از زمان شکل‌گیری این انقلاب انتخابات برگزار شد و مردم نیز به آراء تمکین کردند.

حسینی اظهار کرد: مردم پشتوانه محکم این نظام هستند و اگر این مردم نبودند شاید این انقلاب سال‌ها قبل به‌واسطه توطئه و دشمنی دشمنان از بین می‌رفت، حتی اگر به مسئله تحریم نیز نگاه کنیم، اگر این تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده بود بر کشورهای دیگر تحمیل می‌شد از بین می‌رفتند اما این نظام به واسطه مردم هنور پابرجاست.

وی اضافه کرد: دلیل این امر نیز این است که مردم این انقلاب را از آن خود می‌دانند و برای حفظ آن همیشه درعرصه حضور دارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسئله انتخابات توضیح داد: زمان بنی‌صدر مردم در انتخابات شرکت کرده و به آن رأی دادند، اما زمانی که متوجه شدند این شخص با نظام و انقلاب نیست، از ریاست‌جمهوری برکنار شد.

وی تصریح کرد: در سال 76 نیز برگزارکنندگان انتخابات اصول گرایان بودند، اما وقتی که محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد به آراء مردم تمکین شد و ایشان به عنوان رئیس جمهور به مردم ارائه خدمت کرد.

حسینی با اشاره به حضور بی‌نظیر 40 میلیونی مردم در انتخابات سال 88 گفت: متاسفنه در آن سال هنوز انتخابات به پایان نرسیده بود که یکی از کاندیداها نشسته خبری برگزار و خود را به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم معرفی کرد.

وی افزود: اگر این افراد قانون را فصل‌الخطاب قرار می‌دادند و آن تشویش‌ها را به وجود نمی‌آوردند دشمن نیز فضا را مناسب نمی‌دید و وارد عمل نمی‌شد که آن اتفاقات به وجود آمد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که فتنه به معنای عدم تشخیص حق از باطل است، ادامه داد: در جنگ جمل افراد مقابل امام علی (ع) مسلمان بودند اما آنان افرادی بودند که نمی‌توانستند حق را از باطل تشخیص دهند.

انتهای پیام

کد N651102

وبگردی