آفتاب

عشایر سوریه نیز علیه داعش مسلح می‌شوند

عشایر سوریه نیز علیه داعش مسلح می‌شوند

منابع سوری اعلام کردند که مقامات این کشور طرحی در دست دارند تا عشایر این کشور را همانند عراق برای مقابله با داعش، سازمان دهی و مسلح کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفتند که مقامات سوریه تلاش می‌کنند تا نیروهای داوطلب مردمی بر گرفته از عشایر تشکیل دهند و قرار است این نیروها از میان افراد قبایل مختلف سوری انتخاب شوند.

به گزارش منابع مذکور، ارتش سوریه در حال حاضر سازماندهی و تجهیز یگان‌های متشکل از افراد قبایل سوری را آغاز کرده است.

این نیروها که نام «یگان‌های المغاویر عشایری» برای آنها برگزیده شده، توسط افسران و نیروهای ارتش سوریه آموزش می‌بینند و به سلاح مجهز می‌شوند تا با داعش در دیرالزور و مناطق اطراف حسکه و العین و حلب بجنگند.

مهمترین قبایلی که تا کنون به یگان‌های المغاویر پیوسته‌اند قبیله بنی طی در شمال شرق و قبایل البونمرو الشعیطات در شرق سوریه هستند و بنا به گفته مسئولان سوری بیش از 1000 تن تاکنون به این یگان‌ها پیوسته‌اند.

از سوی دیگر پس از آنکه جبهه النصره، داعش را به ربودن ابودجانه عباده، یکی از رهبران خود در غوطه شرقی ریف دمشق متهم کرد، گروه‌های مسلح سوری به ویژه «جیش الاسلام» و دیگر گروه‌های مخالف نگران ورود داعش به این منطقه هستند.

مساله‌ای که نگرانی رهبران جبهه النصره را دوچندان می کند کشف برنامه‌ای برای ترور ابو الولید الاردنی، امیر جبهه النصره در غوطه است.

ممکن است این رخداد موجب وقوع درگیری‌هایی میان داعش و جبهه النصره شود به ویژه اینکه براساس برخی گزارش‌ها جبهه النصره سه روز به داعش مهلت داده تا براساس توافقنامه های دو طرف با ابودجانه برخورد کند.

در همین راستا فعالان سوری اعلام کردند که تظاهرات مردمی علیه اقدامات جبهه النصره در ریف حلب همچنان ادامه دارد.

صدها تن با برگزاری تظاهرات در مناطق ادلب اقدامات گروه جبهه النصره و مداخله اعضای این گروه در امور شخصی ساکنان را محکوم کردند. یک خبرنگار سوری اعلام کرد که جبهه النصره روش داعش را در پیش گرفته و تلاش می‌کند تا عقاید و افکار خود را بر ساکنان ادلب تحمیل کند.

جبهه النصره کسانی را که با عقاید این گروه مخالف باشند بازداشت می‌کند. اخیراً جبهه النصره ده‌ها جوان سوری را در ریف ادلب بازداشت کرده است.

انتهای پیام

کد N650967

وبگردی