آفتاب

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج – مراسم گرامیداشت 9 دی با حضور پرشور مردم و مسئولین کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور، آیین گرامیداشت روز ۹ دی در شهرهای مختلف استان برگزار شد و طی آن سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف حماسه ۹ دی پرداختند.

در مراسمی که به همین منظور در شهر یاسوج برگزار شد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ دی نماد انسجام و اتحاد ملت ایران و زدودن توطئه‌ها و سیلی به گوش توطئه‌گرانی بود که قصد داشتند در فتنه ۸۸ اساس انقلاب را نشانه بگیرند.

علیرضا زاکانی به بیان شکل گیری فتنه ۸۸ و حضور چشمگیری مردم با بصیرت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: عده ای در داخل با بی بصیرتی، هم صدای با دشمنان بیرونی در صدد تهمت به نظام و براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند که با اراده الهی و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری این حرکت به مقضود نرسید.

وی بیان کرد: ملت ایران با این حضور حماسی باردیگر وفاداری خود به نظام، انقلاب و رهبری را به اثبات رساندند.

وی بیان داشت: ۹ دی تجلی مجددی از اراده ملت برای حیات و پایداری انقلاب است و ویژگی فتنه ۸۸ که زمینه‌ساز حماسه ۹ دی شد در این بود که عده‌ای به دنبال انحراف در مسیر انقلاب و حرکت مردمی بودند که برای به ثمر نشستن نهضت خون‌ها و هزینه‌های زیاد داده شد.

وی بیان کرد: متأسفانه وقتی پیرامون فتنه ۸۸ صحبت می‌شود برخی آن را دعوای شخصی و جناحی تلقی می‌کنند و البته برخی عناصر ساده‌لوح این‌گونه تفسیر می‌کنند که اگر احمدی‌نژاد اسمی در مناظرات نی‌برد چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

زاکانی افزود: ما امروز کاری به احمدی‌نژاد نداریم که در مناظرات چه گفت زیرا که مقام معظم رهبری به صورت شفاف نارضایتی خود را اعلام کردند و فرمودند که قبل از انتخابات به احمدی‌نژاد گفتیم که نامی در مناظرات از کسی نبرد.

وی با بیان اینکه نقشه فتنه از ۱۰ سال پیش فراهم شده بود، گفت: یک عده که تا قبل از انتخابات شعار قانون را می‌دادند خودشان قبل از همه قانون را زیر پاگذاشتند و هنگامی که در نشست‌ها برای رفع سوءتفاهم با آن‌ها صحبت می‌کردیم حرفی برای گفتن نداشتند.

فرمانده سپاه فتح استان هم در این مراسم گفت: اراده مردم در پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش داشته و این دغدغه انقلاب و عشق به امام و رهبری مردم موجب پیروز‌های پیاپی در این کشور شد.

سردار یدالله بوعلی افزود: در طول تاریخ شاهد اراده و اعتقاد و باورهای مردم ایران اسلامی بودیم که هیچ‌گاه و در هر شرایطی از باور‌ها و اعتقادات خود دست بر نداشتند.

وی بیان کرد: این مردم با حضور خود در همه صحنه‌ها ثابت کردند که هر کسی با هر قدرت و جایگاهی حق تعرض به این مملکت را ندارد چراکه جوانان این مرز و بوم از انقلاب خود تا آخرین لحظه دفاع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در فتنه ۸۸ با آن همه توطئه و تحریک‌ها دشمن راه به جایی نبرد و در روز ۹ دی مردم هم‌صدا به میدان آمدند و نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کردند.

بوعلی حماسه ۹ دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: اهمیت این روز آنچنان مشخص است که بعد از پنج سال مردم پرشورتر در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

 

کد N650768

وبگردی