آفتاب

مصلحی: فتنه تمام نشده و تمام‌شدنی نخواهد بود

مصلحی: فتنه تمام نشده و تمام‌شدنی نخواهد بود

وزیر سابق اطلاعات گفت: فتنه تمام نشده و تمام‌شدنی نخواهد بود؛ چرا که استکبار برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) طراحی​‌های خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه‌خوزستان - حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در اهواز که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، اظهارکرد: نهم دی روز مبارزه ملت حزب ​الله ایران با فتنه است که امسال در شهرستان اهواز با تشییع پیکر شهیدی که دقیقا در راستای مقابله با فتنه داعش‌سازی توسط استکبار در منطقه جان خود را فدا کرده، همراه شده است؛ این بیانگر آن است که فتنه تمام نشده‌است.

وزیر سابق اطلاعات ادامه‌ داد: در طول تاریخ نهضت‌​های الهی و حرکت​‌های انقلابی، انبیای بزرگ و کسانی که در مسیر انبیاء حرکت کرده​‌اند، با مقوله ​ای مواجه شدند که تشخیص حق از باطل بود. انسان​‌ها در این مسیر در طول تاریخ به چهار دسته تقسیم شدند.

وزیر سابق اطلاعات در این زمینه اظهار کرد: گروه اول انسان‌هایی هستند که علی​رغم شناخت مسیر حق، مسیر باطل را انتخاب کردند. در طول تاریخ اسلام این مقوله را می‌​بینیم و در انقلاب اسلامی نیز آن را مشاهده کرده ​ایم که عده‌​ای علی‌رغم این‌که حق را می​‌دیدند مسیر باطل را برگزیدند.

مصلحی افزود: دسته دوم کسانی هستند که مسیر حق را می​‌دیدند، ولی نه تنها به آن عمل نمی​‌کردند، بلکه مقابل آن می‌​ایستادند که این در طول تاریخ نمونه‌های فراوانی دارد.

وی با بیان این‌که دسته سوم کسانی بودند که حق را می‌​شناسند و در مسیرش حرکت می​‌کنند، اما در این مسیر نسبت به انجام وظیفه سستی و سکوت می​‌کنند و در نهایت ریزش می​‌کنند که این هم در طول تاریخ مصادیق فراوانی دارد، گفت: در جهت رشد و تعالی و پیشرفتی که انقلاب اسلامی دارد و همچنین حرکتی که انقلاب اسلامی در جهان بشری ایجاد کرده و علیرغم همه توطئه​ها و مبارزه​های سنگینی که اسکتبار در مقابله با حرکت انقلابی امام(ره) طراحی کرده‌است، خون شهداء ضامن انقلاب بوده و انقلاب اسلامی مسیر خود را به سوی تعالی ادامه می​دهد.

وزیر سابق اطلاعات اظهارکرد: علی‌رغم سرمایه​ گذاری​های سنگین انجام شده در طول تاریخ این فتنه‌​ها تمام‌شدنی نبوده​‌اند لذا ضروری است امت و ملت انقلابی و اسلامی توجه داشته‌باشد افرادی که در صراط مستقیم انقلاب اسلامی کم می​‌آورند و در این مسیر ریزش می​‌کنند موجب تعجب آن‌ها نشوند.

مصلحی ادامه‌داد: این مسیر مسیری است که علی‌رغم این‌که تلاشی توسط محوریت آن یعنی ولایت فقیه برای جذب حداکثر و جلوگیری از دفع مجموعه ​های مختلف صورت گرفته ولی بالاخره عده زیادی ریزش داشته ​اند؛ در زمان امیرالمومنین(ع) نمونه طلحه و زبیر را می​ بینیم و در طول تاریخ از این‌گونه نمونه ​ها بسیار وجود دارد. سستی این افراد عناوین مختلفی دارد؛ یا ساکت هستند یا همراه با فتنه می​شوند و در مقابل این مسیر قرار می​گیرند و یا نوع اقداماتشان به گونه​ای مانع رشد، پویندگی و حرکت رو به جلوی این مسیر می ​شود. این مقوله​ ها برای جامعه اسلامی باید حالت عادی داشته باشد و نباید از آن‌ها تعجب کرد.

وی گفت: در فتنه 88 چه تعداد شخصیت​‌ها با سوابق بسیار روشن، درخشان و حتی زیبا بودند که کم آوردند و نتوانستند انقلاب را همراهی کنند و با کمال تأسف در بسیاری از جلسات خصوصی خود نیز محرک حرکت‌​های مقابله با انقلاب اسلامی بودند. چنان‌که یک روز پس از انتخابات در جلسه‌​ای که در منزل یکی از این آقایان با حضور چند نفر تشکیل شد، تصمیم​‌گیری در ابعاد مختلف در جهت مقابله با حرکت انقلاب صورت گرفت؛ این در حالی است که نظام قانون دارد و باید در چارچوب این ضوابط و قوانین حرکت کنیم.

وزیر سابق اطلاعات دسته چهارم را افرادی که حق و باطل را می​‌بینند و به حق گرایش پیدا می​‌کنند، معرفی کرد و ادامه‌ داد: این افراد تا انتهای مسیر می​‌مانند و همه هستی خود را در این مسیر فدا می​‌کنند که شهید تقوی نیز نمونه‌ای از این افراد است که ماندگاری در دفاع مقدس و پس از دوران دفاع مقدس در عرصه​‌های مختلف و امروز نیز در مقابله با فتنه داعش‌​سازی را نشان می​‌دهد.

مصلحی اظهارکرد: در طول تاریخ اسلام و در همه مقاطع، راهبردی که دشمن برای مقابله با انقلاب و حرکت​‌های انقلابی الهی دارد، دارای سه مرحله است. مرحله اول ایجاد شبهه و زمینه​سازی برای فتنه است.

وی ادامه‌داد: شما در انتخابات 88 می​‌بینید که از یک‌سال و نیم قبل از آن، مذاکراتی در جریان‌​های سیاسی که با انقلاب اسلامی زاویه پیدا کرده​‌اند دقیقا در جهت ایجاد شبهه در انتخابات وجود داشت‎؛ لذا بحث صیانت از آراء و کمیته صیانت از آراء را مطرح می​‌کنند و در سفرهای انتخابی خود نیز این موضوع یکی از مسایل جدی بود که به آن می​‌پرداختند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: کسانی این حرف​‌ها را می​‌زدند که روزی در این مملکت خود رییس‌جمهور بوده و اداره کشور را در اختیار داشته‌​اند. آیا قوانین این کشور اجازه تقلب به حرکت​های این‌چنینی را می‌​دهد یا خیر. اگر این اجازه را می ​دهد خود این افراد که روزی اداره کشور دراختیارشان بود نیز زیر سوال می​‌روند.

مصلحی عنوان کرد: این افراد شروع به ایجاد شبهه کرده و شبهه ​سازی نیز زمینه‌​ای برای ایجاد فتنه بوده‌است که دشمنان حرکت​‌های الهی در طول تاریخ و 35 سال عمر انقلاب، راهبردی را که دنبال می​‌کردند همین ایجاد شبهه برای زمینه‌​سازی فتنه است.

وی اظهارکرد: دومین راهبردی که این افراد دنبال می​‌کردند این بود که بعد از ایجاد فتنه زمینه را برای بدعت فراهم کنند. در فتنه 88 علی‌رغم این‌که اتمام حجت‌​های بزرگی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ولی حق با این افراد انجام شد، تا جایی که حتی جلسه خصوصی با آن‌ها تشکیل دادند، اما این آقا دست بردار نبود و با حمایت​ هایی که توسط افراد معلوم​ الحال می‌​شد، مسیر بدعت را طی می​‌کرد. به عبارتی راهبرد دوم ایجاد فتنه، عاملی برای ایجاد بدعت بوده‌است.

وزیر سابق اطلاعات در خصوص راهبرد سوم در این زمینه گفت: بدین ترتیب ایجاد بدعت عامل انحراف در مسیر انقلاب بوده‌است که اصحاب فتنه نیز همین بحث را در جریان فتنه دنبال می​کردند. لذا برای مقوله​ای که به عنوان تقلب مطرح شد، سرمایه​‌گذاری بسیار سنگینی انجام دادند و با وجود اتمام حجت مقام معظم رهبری با آن‌ها، باز مطرح کردند که باید انتخابات باطل شود؛ این در حالی است که در رابطه با انتخابات قانون و مقررات مشخص وجود دارد.

مصلحی اظهارکرد: نکته قابل توجه در این میان این است که آیا این حرکت​‌ها و مسیرهای راهبردی که دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی طی کرده​‌اند، پشتوانه خارجی هم داشت یا خیر.

وی در این زمینه با اشاره به جمع​‌آوری دفتر یکی از سران فتنه پس از اتمام حجت مقام معظم رهبری با وی، گفت: وقتی دفتر این فرد را جمع کردیم، سندی آن‌جا به‌دست آمد که بسیار گویای این بود که دشمن در این زمینه چگونه طراحی کرده و عقبه این حرکت چگونه به خارج از کشور و سرویس​‌های اطلاعاتی بیگانه و کشورهای مختلف می‌رسید.

مصلحی اظهارکرد: در این حرکت سرویس​‌های اطلاعاتی منطقه و استکبار با هماهنگی و همدلی با یکدیگر حتی بسیاری از خطوط قرمز خود را نیز زیر پا گذاشته بودند. موضوع قابل توجه در این میان این است که منابع دستگاه‌​های اطلاعاتی ناموس و خط قرمز این دستگاه ​ها محسوب می​شود، اما شما می​‌بینید که در این حرکت سرویس‌​های اطلاعاتی منطقه و کشورهایی مانند عربستان و امارات و کشورهای اروپایی و امریکایی برای این‌که بتوانند انقلاب اسلامی را با چالش مواجه کنند، چگونه خطوط قرمز خود را زیر پا گذاشتند.

انتهای پیام

کد N650719

وبگردی