آفتاب

عملیات هوایی ارتش آمریکا علیه یکی از سرکردگان گروه الشباب در سومالی

عملیات هوایی ارتش آمریکا علیه یکی از سرکردگان گروه الشباب در سومالی

وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، ارتش این کشور یکی از سرکردگان ارشد شبه‌نظامیان سومالی را هدف حمله هوایی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، آدمیرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: حمله هوایی آمریکا در نزدیکی ساکاو در سومالی انجام شد. ارتش آمریکا همچنان در حال ارزیابی عملیات است اما این بار گمان نمی‌رود که هیچ تلفات غیرنظامی یا رهگذر وجود داشته باشد.

به گفته این سخنگوی پنتاگون، زمانی که اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتری به دست آید، از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد کرد. طبق اظهارات جان کربی، حمله هوایی ارتش آمریکا علیه این سرکرده ارشد شبه‌نظامیان الشباب سومالی بوده است اما آنها همچنان در حال ارزیابی اطلاعات هستند و هیچ گزارشی از تلفات غیرنظامی منتشر نشده است.

الشباب یکی از گروههای وابسته به القاعده است که از سوی آمریکا به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناخته می‌شود.

هفته گذشته، این گروه مسوولیت حمله روز کریسمس به اصلی‌ترین پایگاه اتحادیه آفریقا در موگادیشو را بر عهده گرفت. در جریان آن، دست‌کم سه سرباز و دو مقاطعه‌کار غیرنظامی کشته شدند. از مهمترین فعالیت‌های تروریستی الشباب می‌توان به بمب‌گذاری‌های انتحاری پایتخت اوگاندا در سال 2010 و حمله خونین سال 2013 به فروشگاهی در نایروبی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N650131

وبگردی