آفتاب
اجمالی/ سردار نقدی:

کینه رژیم انگلیس ریشه در ضربات محکمی دارد که از ایران خورده است

کینه رژیم انگلیس ریشه در ضربات محکمی دارد که از ایران خورده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رژیم انگلیس به دلیل ضربات محکمی که از ایران خورده کینه عمیقی نسبت به ما دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88 اظهار داشت: یوم‌الله 9 دی را خدمت همه شما تبریک می‌گویم زیرا این روز، روز قدرتنمایی خدا در برابر ابرقدرت‌های پوشالی و روز بصیرت و روز بیداری است.

وی در ادامه افزود: این روز کم‌نظیر در تاریخ انقلاب ما فرصتی است برای تعمق، تدبر، تفکر و اندیشه کردن و حیات بخشیدن به بصیرت. روز شعار نیست البته شعار خوب است؛ شعاری که متکی به شعور و مبانی و اصول و ارزش‌ها سر داده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این روز را باید بیشتر با بصیرت همراه ساخت ادامه داد: در رابطه با موضوعی که امسال انتخاب کردیم یعنی نقش دولت انگلیس در فتنه 88 مقالات زیادی از قبل و حتی کتاب 600 صفحه‌ای توسط مرکز اسناد چاپ شده که غالبا محتوای این کتاب‌ها مستندات هستند و عین مستندات در آنها آمده است.

سردار نقدی تصریح کرد: رژیم انگلیس کینه عمیق نسبت به اسلام و ایرانیان مسلمان دارد و اینها هر کدام یک ریشه تاریخی دارد و باید برای پیدا کردن این دلایل در تاریخ جست‌وجو کرد.

وی گفت: اسلام و مسلمان‌های ایران نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در فرسایش استعمار رژیم منحوس سلطنت انگلیس داشته‌اند و شاید بتوان گفت جابه‌جایی قدرت در میان ابرقدرت‌ها و حتی کنار گذاشتن انگلیس و روی کار آوردن آمریکا به دلیل ضربات فرساینده‌ای بوده که مسلمانان و ایرانیان به این رژیم مستکبر زده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توطئه انگلیسی‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و برای جلوگیری از این رویداد تاریخی گفت: در تمام اسنادی که انگلیسی‌ها منتشر کرده‌اند اعتراف می‌کنند که تا سال 1978 چند ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستند این رویداد مهم را پیش‌بینی کنند.

سردار نقدی تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک ضربه غافلگیر کننده به این رژیم بود که آنها در همان سال و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با رفت و آمدهای متعدد به ایران به منظور توطئه‌چینی کینه خود را نمایان کردند.

وی ادامه داد: آنها همچنین در اردیبهشت 59 سفارت ایران در انگلستان را توسط مزدورانی که استخدام کرده بودند مورد هجوم نظامی قرار دادند و دیپلمات‌های ما را کشتند تا بدین‌وسیله یک بار دیگر کینه خود را نسبت به ایران نشان دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و نقش این رژیم در حمایت از رژیم بعثی گفت: وقتی که جنگ آغاز شد رژیم انگلیس یکی از اصلی‌ترین حامیان رژیم بعثی بود و آنها نیز پس از شکستی که در 8 سال جنگ تحمیلی خوردند به تهاجم‌های فرهنگی علیه ملت ایران روی آوردند.

سردار نقدی تاکید کرد: رژیم سلطنتی انگلیس به دلیل ضربات کوبنده‌ای که از ایران خورده کینه بسیار عمیقی را نسبت به ایران دارد.

وی با بیان اینکه رژیم انگلیس رژیم شجاعت، جنگ و راهبردهای نظامی نیست ادامه داد: پایه و اساس این رژیم مرفهان بی‌درد هستند و آنها نیز به خیانت، جاسوسی، نفوذ و تفرقه‌افکنی مشهورند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: خیانت، جاسوسی و تفرقه‌افکنی عامل اصلی پیشبرد سیاست‌های آنها است و حتی در این زمینه نیز از آمریکا جلو زده‌اند و دست آنها را می‌گیرند.

کد N649982

وبگردی