آفتاب

دبیرکل جمعیت الوفاق همچنان در حبس است/ اعتراض بحرینی‌ها ادامه دارد

دبیرکل جمعیت الوفاق همچنان در حبس است/ اعتراض بحرینی‌ها ادامه دارد

همزمان با آن که رسانه‌ها از ادامه بازداشت علی سلمان پس از پایان جلسه بازجویی‌ها خبر دادند، مردم بحرین باردیگر در اعتراض به بازداشت وی، به خیابان‌ها آمده و بر لزوم آزادی هرچه سریع‌تر وی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه المنار اعلام کرد که بازداشت علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین پس از پایان جلسه بازجویی‌های دادستانی ادامه یافت.

در همین حال، تظاهراتی در شهر ستره بحرین در اعتراض به بازداشت علی سلمان برپا شد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات عکس‌هایی از دبیر کل جمعیت الوفاق را در دست گرفته و شعارهایی چون "شیخ مجاهد ما، تو تنها نیستی" سر دادند.

همزمان عصر دوشنبه در منطقه "البلاد القدیم" که محل سکونت علی سلمان است صدها تن در محکوم کردن بازداشت این مقام مخالف برجسته نظام آل خلیفه به خیابان‌ها آمدند.

شرکت کنندگان تاکید کردند که جز در صورت بازگشت علی سلمان به خانه‌اش، به خانه‌های خود باز نمی‌گردند.

تظاهرکنندگان همچنین با تاکید بر لزوم آزادی هرچه سریع‌تر علی سلمان اعلام کردند که آزادی وی صرفاً یک خواسته مردمی نیست بلکه یک وظیفه اخلاقی و ملی است و مقامات بحرین متحمل هرگونه مسوولیتی در قبال تاخیر در آزادی او هستند.

در همین حال گروه‌های ملی و دموکرات مخالف بحرینی صبح دوشنبه کنفرانس خبری را در مورد بازداشت علی سلمان برگزار کردند.

همزمان با بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق، مقامات بحرینی نیروهای امنیتی بسیاری را در مناطق مختلفی از کشور مستقر کردند.

نیروهای امنیتی همچنین تظاهرکنندگان را که پیشتر تجمعی را برای اعلام همبستگی در مقابل منزل علی سلمان برگزار کرده بودند، متفرق کردند.

از سوی دیگر، عبدالجلیل خلیل، رئیس بخش سیاسی جمعیت الوفاق عنوان داشت: اتهام‌هایی که علیه دبیر کل جمعیت الوفاق مطرح شده، اتهام‌های سیاسی است که از مصاحبه اخیرش با شبکه المیادین درباره اوضاع پیچیده بحرین گرفته شده است.

وی در ادامه شیوه مقامات در بازداشت علی سلمان را محکوم کرد.

همزمان هادی موسوی، مسوول بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق اظهار کرد که مقامات بحرینی می‌خواهند از علی سلمان به دلیل مواضعش انتقام بگیرند.

انتهای پیام

کد N649898

وبگردی