آفتاب

دمشق بازگشایی سفارتخانه سوریه در کویت را گامی مثبت خواند

دمشق بازگشایی سفارتخانه سوریه در کویت را گامی مثبت خواند

در پی بازگشایی سفارت سوریه در کویت سوریه این اقدام را پیام سیاسی مثبت از جانب کویت خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الوطن چاپ سوریه، یک منبع مسوول در وزارت خارجه سوریه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که سه دیپلمات سوری برای از سرگیری فعالیت سفارت سوریه در کویت عازم این کشور شده‌اند.

این منبع اعلام کرد: هدف از این اقدام، ارائه خدمات کنسولی و لازم به ده‌ها هزار سوری مقیم کویت است.

این منبع مسوول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: نظام سوریه گام برداشته‌ شده در این مسیر را اقدام سیاسی مثبت از جانب کشور کویت می‌داند و این اقدام سرآغاز یک ماموریت با هدف ارائه خدمات کنسولی و دیگر خدمات به ده‌ها هزار سوری مقیم کویت است.

وی خاطرنشان کرد: توجه ما به از سرگیری فعالیت سفارت در کویت به منزله تقدیر ما از اقلیت سوری است که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به سوریه آمدند چون سفارت بسته بود و بعد دوباره به کویت بازگشتند.

دیپلمات‌های سوری روز گذشته وارد فرودگاه کویت شدند که در راس آنها غسان عنجرینی کاردار سوریه، فراس رشیدی سرکنسول و مدیر مالی و اداری سفارت سوریه حضور داشتند و شروع به کار سفارتخانه نیاز به مدتی زمان دارد و پیش‌بینی می‌شود سفارت به علت ماه‌ها بسته بودن شاهد استقبال گسترده سوری‌ها باشد.

سه دیپلمات آمادگی خود را برای از سرگیری فعالیت خود در این سفارتخانه آن هم طی دو یا سه هفته آتی اعلام کرده‌اند.

دولت کویت اخیرا اعلام کرد که به منظور از سرگیری فعالیت خود و بازگشایی سفارتخانه خود به آنها اجازه ورود به کویت را داده است.

خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت نیز اظهار کرد: دیپلمات‌های سوری خود اراده کردند که از کویت خارج شوند و هر زمان که اراده کنند می‌توانند دوباره به کشور بازگردند.

وی افزود: در کویت تعداد زیادی سوری وجود دارد که همواره نیازمند کمک و رسیدگی هستند.

پیشتر کویت در سال 2012 میلادی سفیر خود در سوریه را خارج کرد و از سفیران سوری نیز خواست تا کویت را ترک کنند.

انتهای پیام

کد N649817

وبگردی