آفتاب
دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی:

نمایندگان و دولتمردان در تنظیم بودجه سال 94 یاری گر آموزش و پرورش باشند

نمایندگان و دولتمردان در تنظیم بودجه سال 94 یاری گر آموزش و پرورش باشند

دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با اشاره به سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی – عمرانی کشور در سال 94 اظهار کرد: چنانچه وضعیت امروز قیمت نفت باقی بماند و همچون سالیان گذشته افزایش حقوق کارکنان بیشتر از درصد پیشنهادی دولت باشد می توان ادعا کرد که سهم آموزش و پرورش در بودجه سال 94 نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

فرج کمیجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه اخیر شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی خاطر نشان کرد : در این جلسه بودجه سال 94 به ویژه سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی عمرانی سال آتی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نرخ ارز پیشبینی شده در بودجه سال آتی تصریح کرد:‌ باتوجه به اینکه تنظیم بودجه سال 94 با فرض قرار دادن قیمت نفت به ازای بشکه 72 دلار انجام شده و همچنین رقم 14/5 درصد برای افزایش حقوق کارمندان پیش بینی شده است، در بررسی هایی کارشناسی بودجه به این نتیجه می رسیم که سال 94 سالی بسیار سخت و همراه با ریاضت اقتصادی برای وزارت خانه ای آموزش و پرورش خواهد بود.

دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با بیان اینکه کسری بودجه حدود 5 هزار میلیاردی سال 93 به سال 94 منتقل می‌شود، خاطر نشان کرد: چنانچه در سال 94 افزایش حقوق کارکنان همچون سالیان گذشته بیشتر از درصد پیشنهادی دولت به مجلس باشد و همچنین قیمت نفت نیز در وضعیت فعلی باقی بماند می‌توان این ادعا را مطرح کرد که نه تنها افزایش بودجه‌ای در سهم آموزش و پرورش اتفاق نمی‌افتد، بلکه بودجه سال آینده نسبت به سال 93 با کاهش نیز مواجه است.

کمیجانی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش خود همواره با هزاران مشکل ومسئله درگیر است تصویب بودجه پیشنهادی دولت می تواند در به وجود آمدن نارضایتی از طرف اولاء ، دانش‌آموزان ومعلمان نقش بسیار زیادی داشته باشد.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه به بیان راهکارهایی برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: برای برون رفت از وضعیت موجود و نزدیک شدن به وضع مطلوب از دولت مردان ونمایندگان محترم مجلس می خواهم طی اقداماتی عملی در تنظیم بودجه سال 94 یاری گر وزارت آموزش و پرورش باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا از دولت محترم توقع می‌رود که لایحه رتبه بندی معلمان را در اسرع وقت بررسی و به تصویب نهایی برسانند. همچنین نمایندگان محترم مجلس نیز می خواهم در بررسی لایحه بودجه وتبصره های آن برای افزایش سهم آموزش و پرورش و شناسایی منابع جدید اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

کد N649582

وبگردی