آفتاب
/گزارش الاخبار/

آمادگی مقاومت فلسطین برای جنگ آتی در بالاترین سطح خود قرار دارد

آمادگی مقاومت فلسطین برای جنگ آتی در بالاترین سطح خود قرار دارد

با وجود همه رجز خوانی‌های مقامات اسرائیل، از همان هفته اول پایان جنگ غزه گروه‌های مقاومت فلسطینی تحرکات گسترده خود برای بالا بردن آمادگی رزمی جهت رویارویی با رژیم صهیونیستی را آغاز کردند. با نگاهی به فعالیت‌های نظامی مقاومت می‌توان دریافت که فلسطینی‌ها با آموزش صدها مبارز جدید و ساخت موشک‌های بیشتر، برای نبردی سنگین آماده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الاخبار لبنان در گزارش از تحرکات نظامی گروه‌های مقاومت برای کسب آمادگی در جنگ آتی می‌نویسد: پس از جنگ غزه که در آن بیش از 2000 فلسطینی به شهادت رسیدند، گروه‌های مقاومت فلسطین آمادگی خود را برای دوره آتی بالا برده‌اند و هر روز رزمایش‌هایی را با سلاح‌های جنگی برگزار می‌کنند به گونه‌ای که صدای انفجار در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه همواره به گوش ساکنان این منطقه می‌رسد.

ساکنان غزه همواره اخباری را می‌شنوند مبنی بر اینکه رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل نوار غزه را به جنگی جدید و سخت‌ تهدید می‌کنند. این درحالی است که اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که مقاومت فلسطین برای مقابله هرگونه جنگ احتمالی در آینده به خوبی آماده شده است.

اخیرا شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین هزاران جوان فلسطینی را پس از آموزش، فارغ التحصیل کردند تا برای مقابله با اسرائیل در مرحله آتی آماده باشند.

منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند که چالش‌ بزرگی که این گروه‌ها با آن مواجه هستند کاهش کمک‌های نظامی به ویژه پس از اقدام اخیر مصر در سینا و ویران کردن منازل برای ایجاد منطقه‌ حائل است؛ مساله‌ای که موجب کاهش دسترسی گروه‌های مقاومت به تجهیزات نظامی می‌شود.

در همین راستا ابوصقر، سخنگوی گردان شهدای الاقصی (وابسته به فتح) در تیپ العامودی اعلام کرد که فلسطینی‌ها از جنگی خارج شدند که آن را طولانی‌ترین جگ طی درگیری‌های فلسطین و اسرائیل از زمان محاصره بیروت در سال 1982 می‌دانند.

وی گفت: برای همین فلسطینی‌ها درس‌های زیادی از این جنگ گرفتند که مهمترین آن‌ها ادامه جنگ تا آخرین لحظه است.

ابوصقر تاکید کرد: ما حدود 500 مبارز فلسطینی را در نوار غزه آموزش داده‌ایم و همچنان عضوگیری برای پیوستن به گروه‌های مقاومت ادامه دارد.

ابویوسف، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد: ما برای فراهم سازی تجهیزات نظامی تنها به تونل‌های میان مصر و فلسطین اکتفا نمی‌کنیم بلکه راه‌های دیگری داریم که اگر نیاز باشد از آن استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حماس یک گروه مقاومتی قانونی است و حق دارد از تمامی راه‌ها برای انتقال سلاح بدون لطمه زدن به امنیت هیچ کشوری استفاده کند. فعالیت‌ها و اقدامات ما نسبت به قبل تحول بزرگی یافته است و ما از طریق امکانات نظامی به خودکفایی می‌رسیم.

ابویوسف همچنین تاکید کرد: ورود فلسطینی‌ها به سه جنگ طی شش سال گذشته نشان دهنده این است که جنگ آتی نزدیک خواهد بود چرا که محاصره هنوز پایان نیافته و بازسازی غزه آغاز نشده است اما با این حال رهبران سیاسی بهتر می‌توانند اوضاع را پیش بینی کنند و ما نیز باید آمادگی خود را برای مرحله آتی حفظ کنیم.

همچنین گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنش جهاد اسلامی نیز جشن فارغ التحصیلی گروه جدیدی از مبارزان فلسطینی را که به تازگی به این گردان‌ها پیوسته بودند، برگزار کردند و حدود دو هفته پیش نیز رزمایشی را با تجهیزات جنگی برگزار کرد.

حتی شهرک نشینان در نزدیکی نوار غزه نیز صدای گلوله و انفجار از نیمه شب تا صبح به دلیل تمرینات نظامی گروه‌های مقاومت فلسطینی به گوش می‌رسد.

یک پایگاه نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ارتش تنها به زیرنظر گرفتن این رزمایش‌ها که موجب ایجاد رعب و وحشت زیادی در میان شهرک‌نشینان شده، اکتفا کرده است.

همچنین شهرک نشینان یهودی در شهرک "کیبوتس" در نزدیکی نوار غزه از عملیات‌های حفاری به وسیله تجهیزات سنگین و در مسافت 500 متری با مرزها ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که فلسطینی‌ها تپه‌های شنی در 200 متری مرزها ایجاد کرده و پرچم‌های خود را بالا برده‌اند.

در همین راستا حسن عبده، نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی اعلام کرد: با توجه به ادامه محاصره نوار غزه توسط وعدم اجازه به ورود مصالح ساختمانی برای بازسازی غزه نمی‌توانیم بگوییم آنچه در غزه رخ می‌دهد مساله‌ای عادی است.

وی گفت: تجارب موشکی، آموزش‌های نظامی و اقدامات مقاومت پیام هشداری به اسرائیل است.

پایگاه "المجد الامنی" وابسته به جنبش حماس نیز پیشتر اعلام کرده بود که مقاومت فلسطین یک جاسوس رژیم صهیونیستی را بازداشت کرده که ماموریت وی زیر نظر گرفتن سلاح‌های عرضه شده توسط گردان‌های القسام در سالروز تاسیس حماس بود.

بنابر اعترافات این جاسوس، ماموریت وی این بوده که بفهمد این سلاح در نهایت به کجا خواهد رفت یا گردان‌های قسام آن را کجا نگهداری خواهند کرد.

در واقع رژیم صهیونیستی از این جاسوس خواسته بود تا ببیند پس از پایان رژه گردان‌های قسام سلاح‌ها و موشک‌های خود و حتی پهپادهای شناسایی ابابیل را کجا نگهداری می‌کند.

انتهای پیام

کد N649295

وبگردی