آفتاب

حدادعادل: خطر فتنه هنوز از بین نرفته است

حدادعادل: خطر فتنه هنوز از بین نرفته است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه از مردم ایران و مقام معظم رهبری در 9 دی ضربه خورد در عین حال گفت که خطر فتنه هنوز از بین نرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حدادعادل در مراسم پاسداشت حماسه 9 دی‌ماه که توسط انجمن روزنامه‌نگاران جوان برگزار شده بود در ارتباط با جریان فتنه، اظهار کرد: ما در فتنه 88 شاهد دو جریان هستیم، یکی جریان فتنه و یکی جریان مقابل آن، رهبری جریان دوم را شخصاً در دست گرفتند و در جریان اول تکیه بر احساسات است، هیجان آفرینی می‌شود و ادعاهای بی‌دلیل مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از تمام شدن رأی‌گیری، نامزدی ادعا می‌کند من با فاصله زیاد با آراء، برنده شدم و نامزدی که در تبلیغاتش طرف مقابلش را به قانون شکنی متهم می‌کرد قبل از آن که رئیس جمهور شود ادعاهای دروغ داشت. صبح اعلام نتایج هم می‌گوید که من برنده انتخابات بودم و تقلب شده است، ما مایل بودیم اگر تقلب شده به همه اعلام کنیم که تقلب شده است و اگر نشده این ننگ را به دامن نظام نبندیم، 5 روز تمام مذاکره کردیم و رهبری با تمام نماینده‌های انتخاباتی کاندیداها صحبت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به آنها گفتیم بیایید 10 درصد آرای همه صندوق‌ها را جلوی نمایندگانتان و صداوسیما دوباره بشماریم، اما حاضر نشدند و مرتباً هیجان آفرینی می‌کردند و مردم را به خیابان‌ها فرا می‌خواندند.

تخریب و آتش سوزی اموال بخشی از کارهای آنها بود، در قسمت دوم مقام معظم رهبری قرار داشتند که از روز اول با ملاطفت برخورد کردند. نصیحت می‌کردند و احترام می‌گذاشتند. رهبری در نماز جمعه بعد از انتخابات از سوابق هر 4 کاندیدا صحبت کردند و ایشان همه را به قانون هدایت می‌کردند.

وی با اشاره به استدلال‌های رهبر معظم انقلاب برای رد اردوکشی‌های خیابانی، گفت: ایشان می‌گفتند در هیچ کجای دنیا سرنوشت انتخابات با اردوکشی خیابانی انجام نمی‌شود، اگر الان با اردوکشی انتخابات را ابطال کنیم طرف دیگر باید چه کار کرد، استدلال دیگری که رهبری می‌کردند این بود که وقتی در خیابان قشون کشی می‌کنید همه نوع آدمی وارد آن تظاهرات می‌شود و هر اتفاقی می‌افتد، آیا حاضرید مسئولیت آنها را به عهده بگیرید؟ اما آن جریان به کار خودشان ادامه دادند. شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند و در بیانیه 13 آبانشان حرفی از تسخیر لانه جاسوسی نیاوردند و در عاشورا هم بی‌احترامی‌هایی کردند.

حدادعادل با بیان اینکه در 9 دی صبر مردم لبریز شده بود، گفت: وقتی مردم دیدند داستان از مبارزات انتخاباتی شکل دیگری پیدا کرده متوجه شدند پشت سر این جریان‌ها چه اتفاقاتی دارد می‌افتد، 9 دی روز امتحان ملت ایران بود و ملت سرافراز بیرون آمد، ولی در بین خواص کسانی بودند که سرافراز بیرون نیامدند. دوپهلو صحبت می‌کردند و جریانشان مشخص نبود. 9 دی روز تجلی، بصیرت و بیداری مردم ایران بود و نباید فراموش شود. این زیارت اخیر مردم در اربعین در ادامه 9 دی بود و از جنس 9 دی بود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم حدادعادل در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش نظام سلطه در دوران فتنه، اظهار کرد: آنها ذوق‌زده بودند و فکر می‌کردند جریانی رخ داده و می‌تواند موفق شود اما ضربه‌ای از مقام معظم رهبری در نماز جمعه اول بعد از انتخابات و ضربه‌ای دیگر از مردم در روز 9 دی خوردند.

وی مهمترین پیام 9 دی را بصیرت دانست و گفت: فتنه‌گران ضربات زیادی به نظام وارد کردند از اینرو ملت ایران بصیرت خود را نشان دادند، خطر به هیچ‌ وجه از بین نرفته و همچنان فتنه‌گران در کمین هستند. حماسه 9 دی و مردم به خوبی جواب موسوی در مورد محاکمه‌اش را داده‌اند.

انتهای پیام

کد N648850

وبگردی