آفتاب

امضای تفاهم‌نامه بین قوه قضاییه و حوزه‌ هنری

امضای تفاهم‌نامه بین قوه قضاییه و حوزه‌ هنری

تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی قوه قضاییه و مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه‌ هنری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن حاجی باباییان با حضور در مرکز انیمیشن حوزه هنری گفت: قوه قضاییه وظایفی برای ساماندهی مسائل و ایجاد امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی دارد که در راستای این امر ابزارهای مختلفی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از جرایم ریشه در سبقه فرهنگی دارند و اعتقاد قوه قضاییه این است که اگر نتوانیم رفتارهایمان را به سمتی سوق دهیم که موجب ناهنجاری‌های اجتماعی نشود ضرر خواهیم کرد. همچنین توجه به مقوله عدالت‌طلبی در وجود اقشار جامعه باید نهادینه شود که در این صورت مساله‌ جرم و بزه به حد قابل توجهی تنزل پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: با چنین رویکردی معاونت فرهنگی قوه قضاییه طی تعاملی که با دستگاه‌های مرتبط با مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته است به این نتیجه رسیده که این معاونت به تنهایی نمی‌تواند از عهده‌ آموزش‌های مختلف در سطح جامعه بر بیاید و باید نهادها و سازمانهایی که می‌توانند در ایجاد فضای سالم در جامعه کمک کند در این مقوله ما را یاری کنند.

حاجی باباییان بیان کرد:‌ ابزار فرهنگی دارای تنوع زیادی است و به دلیل شرایطی که از لحاظ علمی در جهان وجود دارد باید با ابزارهایی که به روز باشد بحث فرهنگی را در این مسیر سامان دهیم. مجموعه دستگاه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که یکی از آنها مرکز انیمیشن حوزه‌ هنری است.

وی ادامه داد: در مرکز انیمیشن حوزه‌ هنری شاهد توفیقاتی در این عرصه بوده‌ایم؛ لذا تصمیم گرفته‌ایم با کمک رئیس این مرکز و همکارانشان با ایجاد تعاملی دو سویه تلاش کنیم تا حد امکان جرایم از طریق آموزش در جامعه کاهش یابد.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: معمولا مباحثی که در قالب انیمیشن مطرح می‌شود سبقه طنز دارند و معتقد هستم که آموزش های اجتماعی، از طریق طنز تاثیرگذارتر است. همچنین انیمیشن شکرستان چون دارای سبقه ایرانی است تاثیرگذار تر خواهد بود. همچنین بنا داریم بر اساس گفت و گوهایی که داشتیم این مرکز مجموعه‌هایی را با موضوعات روز جامعه تهیه کند.

حاجی باباییان با بیان اینکه فرهنگ سازی قبل از تولد فرزند باید صورت گیرد تصریح کرد: با توجه به این که مخاطب مجموعه شکرستان گروه کودک و نوجوان است قطعا تاثیرات خوبی در جامعه خواهد گذاشت. البته باید توجه داشته باشیم که این فعالیت‌ها بر اساس باورها و مشکلات اجتماعی صورت گیرد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه‌ای فی مابین معاونت فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه‌ی هنری منعقد شد.

انتهای پیام

کد N648718

وبگردی