آفتاب
صفار هرندی در همایش پاسداشت ۹ دی مطرح کرد؛

قیاس حماسه ۹ دی با راهپیمایی عاشورای سال ۵۷

قیاس حماسه ۹ دی با راهپیمایی عاشورای سال ۵۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نمونه حماسه نهم دی ماه را ما را در تاریخ انقلاب نداریم و تنها می‌توان چنین اجتماعی را با راهپیمایی تاسوعا و عاشورای ۵۷ مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پاسداشت حماسه ۹ دی که در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان تهران برگزار شد، به عملیاتی با عنوان عملیات تاخیر برای جلوگیری از آسیب رساندن به نظام‌های استکباری اشاره کرد و اظهار داشت: جلوه‌های این عملیات را ما بعد از رخداد بیداری اسلامی در جهان مشاهده کردیم. کشورهایی که حیات خلوت آمریکا بودند، دستخوش تلاطم شدند و در نهایت سرنوشت‌شان به سقوط منجر شد.

وی افزود: باید واقعیت فتنه ۸۸ را با همان عملیات تاخیر، ارزیابی کنیم، چرا که وقتی آمریکایی‌ها می‌گویند حوزه‌های نفوذ خود را از دست می‌دهند، به چنین عملیاتی روی می‌آورند و آنها آن کابوسی که در گذشته برای خود متصور بوده‌اند، امروز برای آنها عملی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: نمی‌توان آنهایی که مسبب بلواهای خیابانی در تهران شده‌اند را خیانتکار ننامید، چرا که آنها آگاهانه و همسو با دشمنان اقدام کرده‌اند اما آنهایی که فریب خورده‌اند و بعد از سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ به خیابان‌ها نیامدند، خیانتکار نیستند.

صفار هرندی با اشاره به فضاحتی که جریان فتنه در عاشورای سال ۸۸ ایجاد کرد، گفت: آنها همان نیروهای مدافع ارزش‌های آمریکایی بودند و کاملا آگاهانه عملیات تاخیر را برای نظام سلطه انجام می‌دادند.

وی به نوشته یک وبلاگ‌نویس در جریانات اتفاقات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: آنچه در خیابان‌های تهران در سال ۸۸ اتفاق افتاد، جدال میان دو جریان با دو تفکر متفاوت در مدیریت آینده جهان بود؛ چرا که حوزه‌های تحت نفوذ آمریکا در سال‌های اخیر از سیطره آنها خارج شده است و جمهوری اسلامی در بسیاری از این حوزه‌ها جای گرفته و مناطق تحت نفوذ آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جدالی که در جریان سال ۸۸ میان دو تفکر در مدیریت جهان روی داد، امروز به نفع جمهوری اسلامی به ثمر نشسته است و می‌توان گفت ما در این زمینه تازه در ابتدای راه قرار داریم.

صفار هرندی در ادامه تاکید کرد: باید در سالگرد ۹ دی در مورد آنهایی که ادعای تقلب را مطرح می‌کردند، صحبت کنیم و اجازه ندهیم مشعل این قضیه خاموش شود، چرا که آنها علَم تقلب را بلند کرده‌اند اما در خلوت خود اظهار می‌داشتند که اقدام کسانی که ادعای تقلب کرده‌اند، قبیح است.

وی موضوع تقلب را در سال ۸۸ یک موضوع انحرافی خواند و افزود: اصل جدال در سال ۸۸ بین دو جریان با دو تفکر متفاوت و مدیریت جهان بود و امروز می‌بینیم که برخی در همین راستا، عظمت راهپیمایی یک میلیونی اربعین حسینی را نادیده می‌گیرند و برایشان ارزش خبری ندارد. اما در عین حال تصویر یادگاری رئیس‌جمهور آمریکا با سگش، ارزش خبری دارد؛ ما امروز با این جریان حرف داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این جریان حماسه نهم دی ماه را روز ملی نمی‌داند بلکه از جنس تکنیک‌های خیابانی می‌داند اما باید گفت ۹ دی از جنس تکنیک‌های خیابانی نبود بلکه جمعیتی بود که به طور فشرده و با آگاهی کامل، داستان فتنه ۸۸ را خاتمه دادند.

صفار هرندی حماسه نهم دی ماه را پس از اجتماعات میلیونی مردم در جریان انقلاب اسلامی بی‌بدیل دانست و گفت: نمونه حماسه نهم دی ماه را ما را در تاریخ انقلاب نداریم و تنها می‌توان چنین اجتماعی را با راهپیمایی تاسوعا و عاشورای ۵۷ مقایسه کرد. بنابراین باید به یک جریان خاص گفت آیا حماسه نهم دی روز ملی نیست؟  

وی خاطر نشان کرد: از آنهایی که عزاداری‌شان برای کشته‌ شدگان برج‌های دوقلوی آمریکا است نه شهدای گمنام این ملت، نباید انتظار داشت که روز ۹ دی را روز ملی بدانند. پس بنابراین ما به این جریان می‌گوییم اگر شما مصاحبه کنید و قبول داشته و یا نداشته باشد، ۹ دی در تاریخ ماندنی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آنها باید بدانند ۹ دی در تاریخ ماندگار شد همانطور که ۲۲ بهمن ۵۷ و ۱۷ شهریور ۵۷ در تاریخ ماندگار شد.

 

کد N648623

وبگردی