آفتاب
معاون پارلمانی وزارت دفاع خبر داد،

گزارش قصور دستگاه های اجرایی در حوزه‌ دفاع مقدس را به مجلس می‌دهیم

گزارش قصور دستگاه های اجرایی در حوزه‌ دفاع مقدس را به مجلس می‌دهیم

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع گفت: با کمک دستگاه‌های نظارتی گزارشی را از میزان قصور دستگاه‌های اجرایی در خصوص انجام ندادن وظایف قانونیشان در حوزه دفاع مقدس تهیه کرده و به مجلس ارائه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، سردار رضا طلایی نیک در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس گفت: ایستادگی ایمانی و اعتقادی اساس راهبردهای دفاعی کشور است اثر این گنج پایان ناپذیر در همه صحنه‌ها از جمله حماسه 9 دی بارز و مشهود است.

وی ادامه داد: در تاریخ سیاسی کشور پس از انقلاب دو رخداد تاریخی ماندگار شده‌اند یکی خطبه‌های 29 خرداد 88 مقام معظم رهبری که فتنه‌گر را از غیر فتنه‌گر جدا کرد و دوم 9 دی 87 که پایانی بر ماجرای فتنه‌انگیزی‌ها بود.

طلایی نیک با تاکید بر این که هر یک از دستگاهها در حفظ و بهره‌برداری از جنگ دفاع مقدس تکالیف ویژه‌ای دارند گفت: اهتمام ویژه فراکسیون دفاع مقدس مجلس در کنار فراکسیون‌های رزمندگان و ایثارگران موجب سامان نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و دفاعی کشور می‌شود. این فراکسیون وظیفه نیروهای دفاع مقدس و مسئولان اداری کشور را مضائف کرده است.

رئیس کارگروه حقوقی و تقنینی فراکسیون دفاع مقدس در گزارشی از عملکرد این کارگروه گفت: حدود 80 قانون طی سه دهه گذشته به صورت خاص یا ضمنی تکالیفی را برای مسئولان در حوزه دفاع مقدس مشخص کردند علاوه بر آن بالغ بر 200 مقرره و مصوبه نیز در دستگاه‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس به تصویب رسیده که باید همه این قوانین و مقرره‌ها احصاء شود. در حقیقت باید کلیه قوانین در حوزه دفاع مقدس را بازبینی، ارزیابی از میزان اجرا، آسیب شناسی و ظرفیت شناسی مجدد کنیم تا با کمک مجلس بتوانیم اقدامات لازم را در جهت حمایت منسجم از دفاع مقدس انجام دهیم.

معاون پارلمانی وزارت دفاع امکانات بودجه‌ای نیروهای مسلح را محدود دانست و افزود: بخش‌های غیر نظامی و دستگاههای درگیر در دفاع مقدس باید ساماندهی شوند تا قوانین مربوط به دفاع مقدس و خدمات رسانی به رزمندگان وایثارگران در این دستگاهها به اجرا درآید.

طلایی نیک از نمایندگان مجلس خواست بودجه لازم برای اجرای باغ موزه ملی در بودجه 1394 و راهبردهای حمایت از دستگاههای درگیر در دفاع مقدس را در برنامه ششم توسعه پیش بینی کنند.

انتهای پیام

کد N648313

وبگردی