آفتاب

قاهره: مواضع ترکیه در قبال مصر خصمانه است

قاهره: مواضع ترکیه در قبال مصر خصمانه است

وزیر خارجه مصر ضمن ابراز ناخرسندی از مواضع دولت ترکیه در قبال این کشور، تاکید کرد: مواضعی که آنکارا در پیش گرفته به نزدیکی دیدگاه‌های مصر و ترکیه نمی‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با برخی خبرنگاران و به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی از مواضع رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در قبال مصر انتقاد کرد و گفت: مواضع دولت ترکیه در قبال مصر مواضعی خصمانه است و این موضع‌گیری‌ها با اندیشه و دیدگاهی اتخاذ می‌شود که هدف آن تحقق منافعی است که به ضرر جهان عرب و مصر است.

وی افزود: مواضعی که دولت ترکیه در پیش گرفته به هیچ وجه باعث نزدیک شدن دیدگاه‌های قاهره و آنکارا نخواهد شد. مصر هیچ‌گاه خود را مشغول واکنش به اظهارات متناقض از سوی طرف‌های دیگر نمی‌کند بلکه کارها و تصمیمات مهم‌تری دارد که برای تحقق آن تلاش می‌کند.

شکری ادامه داد: مواضع ترکیه از سوی جامعه بین‌المللی نیز محکوم شده و آنکارا عضویت شورای امنیت را از دست داده است با این حال مواضع دولت ترکیه بر روابط عمیق و تاریخی میان قاهره و آنکارا تاثیر نخواهد گذاشت.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای در سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که مواضع دولت ترکیه نقض تمامی قوانین بین‌المللی است.

مصر در این بیانیه خواهان عدم مداخله اردوغان در امور دیگر کشور شده و اعلام کرده بود که اردوغان خود را سرپرست و مدافع دموکراسی نداند.

انتهای پیام

کد N648016

وبگردی