آفتاب

محاکمه سیف‌الاسلام قذافی و چهره‌های نظام سابق به 21 دی موکول شد

محاکمه سیف‌الاسلام قذافی و چهره‌های نظام سابق به 21 دی موکول شد

دادگاه تجدیدنظر طرابلس محاکمه سیف‌الاسلام قذافی و چند تن از چهره‌های برجسته رژیم سابق لیبی را به 11 ژانویه آتی (21 دی) موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مسوول تحقیقات دفتر دادستان کل دادگاه تجدیدنظر طرابلس با اعلام این خبر تاکید کرد که هدف از این اقدام شنیدن اظهارات کامل 36 متهم پرونده است.

وی افزود: از این 36 متهم، تنها 31 تن از جمله البغدادی المحمودی، آخرین نخست‌وزیر دوره حکومت معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی، عبدالله السنوسی، رئیس سابق مرکز اطلاعات و بوزید دورده، رئیس سابق دستگاه امنیت خارجی لیبی حضور یافتند.

همچنین سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی برای دومین بار به دلیل شرایط امنیتی که مانع از حضور وی در دادگاه و یا حضور از طریق ویدئو کنفرانس از مرکز زندان خود در شهر الزنتان بود در دادگاه حاضر نشد.

براساس لیست اتهامات، این 36 تن به جرائم متعددی از جمله سرکوب انقلاب 17 فوریه 2011 که منجر به سرنگونی قذافی شد، فساد اداری و مالی، کشتار جمعی،ایجاد آشوب، تاسیس گروه‌های مسلح، غارت و تخریب متهم هستند.

سیف‌الاسلام (41 ساله) در یکی از جلسه‌های دادگاه از طریق ویدئو کنفرانس از داخل سلول خود در الزنتان (واقع در جنوب غرب طرابلس) حاضر شد، وی از زمان بازداشت در ماه نوامبر 2011 در این زندان محبوس است.

همچنین هشت متهم دیگر این پرونده هم به همین شیوه از محل بازداشت خود در مصراته، واقع در فاصله 200 کیلومتری شرق طرابلس در دادگاه حاضر شدند.

پیشتر دادگاه کیفری بین الملل حکم بازداشت سیف‌الاسلام و السنوسی را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در زمان انقلاب صادر کرد.

در 21 ماه مه دادگاه بین‌المللی کیفری درخواست مسوولان این کشور برای محاکمه علنی سیف‌الاسلام را به دلیل تردید در توانایی دولت طرابلس برای تضمین محاکمه عادلانه، رد کرد.

انتهای پیام

کد N647980

وبگردی