آفتاب
اجمالی/ لاریجانی در همایش فراکسیون دفاع مقدس:

نیروی مسلح ایران وظیفه حفظ امنیت منطقه را بر عهده دارد

نیروی مسلح ایران وظیفه حفظ امنیت منطقه را بر عهده دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وظیفه حفظ امنیت منطقه را بر عهده دارند؛ هم برای بازدارندگی تهدیدات علیه ایران و هم برای ایجاد امنیت در منطقه.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در همایش «فراکسیون دفاع مقدس»، گفت: نیروهای مسلح معمولا با تمرین‌های مختلف خود را آماده می‌کنند اما نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نبردی واقعی کرد و آب دیده شد و تجربه واقعی را به دست آورد.

نماینده مردم قم با تاکید بر لزوم صیانت از این تجربه، گفت: حفظ بنیه دفاعی کشور از نکات بسیار مهم است زیرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظرفیت دفاع از کل منطقه و حفظ امنیت منطقه را بر عهده دارند.

لاریجانی اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران در منطقه توانستند خطرات را تعدیل کنند. در مشکل حمله تروریست‌ها به عراق، دولت این کشور از ایران تقاضای کمک کرد و این نیروهای مسلح بودند که وارد شدند و آرامش را برای کشور عراق ایجاد کردند هر چند این قائله هنوز ختم نشده است.

وی با اشاره به ژست سیاسی ائتلاف مبارزه با داعش، گفت: این ائتلاف کار اساسی انجام نمی‌دهد اما جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ایران ایستاده‌اند و به دولت و ملت عراق کمک کرده‌اند که این امر موجب شد در سفری که به این کشور داشتم، دولتمردان عراق به خاطر این همکاری از ما تشکر کردند.

ادامه دارد

کد N647881

وبگردی