آفتاب

حماس از تشکیل هیأت ملی نظارت بر روند بازسازی غزه خبر داد

حماس از تشکیل هیأت ملی نظارت بر روند بازسازی غزه خبر داد

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از تشکیل هیأت ملی نظارت بر روند بازسازی خرابی‌های جنگ اخیر نوار غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی ابو مرزوق، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان گردهمایی سیاسی احزاب و گروه های فلسطینی و موسسات جامعه مدنی فلسطین در شهر غزه بر لزوم اعمال فشار این هیات بر دولت وفاق ملی به منظور آغاز هر چه سریع‌تر بازسازی غزه، لغو محاصره و بر عهده گرفتن مسئولیت هایش در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی ضمن درخواست از دولت وفاق ملی فلسطین برای عمل به مسئولیت های خود و وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای تعهدات و مسئولیت های خود در قالب توافق آتش بس، تصریح کرد که ملت فلسطین خواستار پاسخگویی مسئولان دولت به سوالات شان درباره دلیل تاخیر در بازسازی خرابی های جنگ در غزه هستند اما هیچ کس پاسخگو نیست و این یک فاجعه است.

ابو مرزوق در بخش دیگری از سخنان خود به سفر هیات دولت وفاق ملی به غزه اشاره کرد و گفت: امیدواریم این سفر نتایج مثبتی برای صاحبان منازل تخریب شده و جنگ زدگان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سفر رامی حمد الله، نخست وزیر دولت وفاق ملی به غزه هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، تصریح کرد که مسائل امنیتی غزه بر هر گونه سفری فراهم و مناسب است.

این رهبر برجسته حماس اظهار داشت که سفر حمد الله می تواند گامی مثبت در راستای برون رفت از جنگ های تبلیغاتی و رسانه ای و آغاز تحرکات ملی و بازسازی خرابی ها باشد.

وی درباره پیش نویس قطعنامه ای که تشکیلات خودگردان فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است، تصریح کرد که این طرح سعی در نابودی مساله فلسطین را دارد و پایان عمر کشور فلسطین و حذف کامل حقوق ملی و به ویژه حق بازگشت آوارگان و نیز نابودی مقاومت و از دست رفتن قدس به شمار می رود.

ابو مرزوق همچنین بر مخالفت با طرح رابرت سری فرستاده سازمان ملل در مساله صلح در منطقه خاورمیانه تاکید کرد و گفت این طرح توطئه ای برای تحقیر ملت فلسطین است که به مدت 51 روز در معرض تروریسم رژیم صهیونیستی قرار داشت.

وی افزود بسیاری از شهروندان فلسطینی همچنان مشکلات ناشی از تخریب منازل شان در جریان جنگ 51 روزه را تحمل می کنند و هیچ اطلاعی از زمان بازسازی این خرابی ها و یا نحوه اجرای این پروژه ندارند.

انتهای پیام

کد N647678

وبگردی