آفتاب
حداد عادل در مراسم بزرگداشت شهید احمدی روشن:

فرزندان شهدای هسته‌ای طالب خون پدرانشان هستند/فتنه عامل تشدید تحریم‌ها

فرزندان شهدای هسته‌ای طالب خون پدرانشان هستند/فتنه عامل تشدید تحریم‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندان شهدای هسته ای طالب خون پدران خود از کسانی هستند که با فتنه انگیزی به دشمنان گرا دادند که سراغ تحریم و تشدید تحریم ها بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل عصر امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به همزمانی این مراسم با نهم دی ماه اظهار داشت: اگر به سال 88 برگردیم ملاحظه می کنیم که بعد از انتخابات یک نوع ذوق زدگی عجیب برای دشمنان ایجاد شد و دنبال این افتادند تا با القای تقلب در انتخابات توده های مردم را با خود همراه کرده و به خیابان ها بیاورند و در آن روزها که ماهواره های خارجی را بررسی می کردیم می دیدیم که هر یک ربع یک بار گزارشی از یکی از خیابان های تهران پخش می کنند که باعث نگرانی دوستداران انقلاب در منطقه شده بود.

وی ادامه داد: اما این ذوق زدگی فقط یک هفته و تا زمان نماز جمعه رهبر معظم انقلاب تداوم یافت و بعد از آن از میان رفت. یکی از سفرای ما در کشوری که از قضا با ما دشمن نیز هست در همان روزها برای من تعریف می کرد که تا پیش از نماز جمعه رهبر انقلاب مدت ها از وزارت خارجه کشور محل ماموریت تقاضای ملاقات می کردیم اما به ما وقت ملاقات نمی دادند و مدام اخبار حوادث تهران را پخش می کردند اما تنها یک ساعت پس از پخش نماز جمعه رهبر معظم انقلاب از طرف وزارت امور خارجه آن کشور با ما تماس گرفتند و وقت ملاقات دادند.

حداد عادل با اشاره به مایوس شدن دشمنان از همراهی مردم با فتنه ادامه داد: پس از این مرحله به این نتیجه رسیدند که طرحی با عنوان انقلاب رنگین یا انقلاب مخملی به نتیجه نرسیده به همین دلیل سراغ تشدید تحریم ها رفتند و مقدمات تشدید تحریم ها نیز این حرکت رسانه ای و غوغای خبری بود که ایران تلاش کرده سفیر عربستان را در آمریکا ترور کند و حدود یک هفته فضای رسانه ای و روانی سنگینی را علیه ایران ایجاد کردند و بلافاصله پس از آن با بررسی پرونده های هسته ای ایران در دوره های امنیت تحریم ها را تشدید کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دانشجویان رابطه تشدید تحریم ها و فتنه را خوب بدانند و بررسی کنند؛ تمرکز بر روی این مسئله هسته ای بعد از آن اتفاق افتاد که طرح قبلی برای همراه کردن توده های مردم به بهانه تقلب به نتیجه نرسید و در همین مسیر بود که شهدای هسته ای را تقدیم انقلاب کردیم.

دو هدف دشمن از ترور دانشمندان هسته ای

حداد عادل در ادامه با بیان اینکه با ترور دانشمندان هسته ای تعریف جدیدی از مقوله شهادت در انقلاب ما و در جامعه دانشگاهی ایجاد شد، گفت: شهدای هسته ای که شهادتشان به خاطر کار علمی آنها بود در منظومه انقلاب جایگاه ویژه ای پیدا کردند.

وی با اشاره به دو هدف دشمنان از این ترورها تصریح کرد: دشمن با این ترورها ابتدا به دنبال فشار بر نظام برای عقب نشینی و دوم به دنبال ایجاد وحشت در دل دانشجویان بود تا پروژه هسته ای از جهت نیروی انسانی ضربه بخورد اما شاهد بودیم که فقط یک روز از پس شهادت شهید احمدی روشن سیل درخواست های دانشجویان برای ورود به این حوزه و رشته شروع شد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با طرح این سوال که فلسفه تلاش برای رسیدن به سوخت 20 درصد چه بود، اظهار داشت: در دانشگاه تهران یک مرکز اتمی داریم که مربوطه به دهه 30 است و برای تولید رادیو دارو در این مرکز نیاز به اورانیوم با غنای 20 درصد داریم. پیش از این با نظارت آژانس این سوخت خریداری می شد و در اختیار این مرکز اتمی قرار می گرفت تا اینکه در آخرین مرحله درخواست برای خرید، کشورهایی که الان اسم خود را 1+5 گذاشته اند اعلام کردند که سوخت با غنای 3.5 درصد را بدهید تا برایتان به غنای 20 درصد برسانیم.

حداد عادل با بیان اینکه نسبت این دو نوع سوخت یک به 10 است ادامه داد: به عنوان مثال برای 40 کیلوگرم سوخت با غنای 20 درصد باید 400 کیلوگرم اورانیوم 3.5 درصد را بدهیم اما آنها همه سوخت 3.5 درصد ما را یک جا درخواست کردند که این باعث شد تا مقام معظم رهبری مداخله کرده و مخالفت کردند و توضیح این ماجرا نیز مشخص بود.

وی تصریح کرد: آنها می خواستند تمام اورانیوم غنی شده ما را بگیرند و سپس اعلام کنند که ایران دیگر هیچ سوختی ندارد. در حالی که ما حاضر بودیم به اندازه بدهیم و به اندازه نیز دریافت کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: پس از این مرحله بود که دانشمندان خود ما از جمله شهید شهریاری دست به کار شدند و آنها نیز باور نمی کردند که ایران توان دستیابی به سوخت 20 درصد را داشته باشد تا روزی که در مقابل دوربین ها میله های سوخت در رآکتور اتمی تهران قرار گرفت و کار به قدری توسعه یافت که سالانه 80 هزار نفر از مردم ما از تولیدات رادیو داروهای این مرکز استفاده می کنند.

مادر شهید احمدی روشن به اندازه یک رسانه برای روشنی بخشی به جوان ها ایفای نقش کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شعور دانشگاهی مخاطب سخنان من است، ادامه داد: انرژی هسته ای و سلاح هسته ای برای دشمنان بهانه است وگرنه اسرائیل امروز صاحب بزرگترین زرادخانه های هسته ای است که عزیزدردانه آمریکا نیز هست و در این 60 سال نیز بزرگترین جنگ ها را همین اسرائیل به راه انداخته است. در واقع داستان هسته ای را بهانه کرده اند برای مقابله با اصل انقلاب.

حداد عادل افزود: ایران هم اعتنایی به این فشارها نکرده و اقتدار خود را به دست آورده است و امروز هم انتظار ما از مذاکره کنندگان هسته ای این است که در پای میز مذاکره اقتدار ما را حفظ کنند و ان شاء الله حفظ خواهند کرد.

وی با اشاره به صبر و استقامت خانواده های شهدای هسته ای به ویژه پدر و مادر شهید احمدی روشن گفت: مادر شهید احمدی روشن با سخنرانی خود در روز تشییع جنازه این شهید در خیابان انقلاب، به تنهایی کار یک رسانه را برای روشن بخشی و دلگرمی دادن به جوان ها ایفا کرد.

ابوترابی را برای صحبت با مدعیان تقلب می فرستادیم اما دیگران رای شان را می زدند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه به این علت 9 دی را مدام یادآوری می کنیم که یادمان نرود چه اتفاقی افتاد اظهار داشت: در میان همه حوادث قبل از 9 دی و در دوران فتنه آنچه بیش از همه گزنده بود تهمت تقلب به این نظام بود و نمی دانم که خدا چگونه از این تهمت خواهد گذشت و از همان زمانی که این مسئله مطرح شد این سوال برای من پیش آمد که یا در این انتخابات تقلب شده است یا نه؛ اگر تقلب شده باشد و دلایل آن ارائه و اعلام شود صداقت نظام برای پیگیری موضوع اثبات می شود و اگر مشخص شود که تقلبی نشده است پاکی نظام اثبات می شود.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در آن زمان حدود 5 تا 6 روز آقای ابوترابی را نزد این آقایانی که مدعی تقلب بودند فرستادیم و گفتیم اگر دلیلی برای بروز تقلب دارند اعلام کنند.

وی ادامه داد: با اینکه این آقایان چندین مرتبه نرم شدند اما افرادی که از این اینها فتنه گرتر بودند رای آنها را می زدند! شورای نگهبان هم اعلام کرد که هر کدام از صندوق ها را می خواهید با حضور دوربین های صدا و سیما بازشماری می کنیم اما نتیجه درخواست ها و کارهای این آقایان این طور شد که فردی که در دوران امام نخست وزیر بود و فرد دیگری که رئیس مجلس بود به دنیا اعلام کردند که نظام دینی در رای مردم تقلب کرده است.

راه بازگشت سران فتنه بدون عذرخواهی مسدود است/ فرزندان شهدای هسته ای طالب خون پدرانشان از فتنه گران هستند

حداد عادل تاکید کرد: راه بازگشت بدون عذرخواهی مسدود است و 9 دی هم برای این است که فراموش نکنیم اهل فتنه با این انقلاب چه رفتاری کردند و در مقابل، انقلاب چه رفتاری با آنها کرد.

وی در پایان تاکید کرد: فرزندان شهدای هسته ای طالب خون پدران خود از کسانی هستند که با فتنه انگیزی به دشمنان گرا دادند که سراغ تحریم و تشدید تحریم ها بروند.

کد N647241

وبگردی