آفتاب
آیت الله موحدی کرمانی:

ورودی فتنه آزاد گذاشتن سخنرانان باطل است

ورودی فتنه آزاد گذاشتن سخنرانان باطل است

بیرجند- دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: ورودی فتنه، شنیدن سخنان باطل و آزاد گذاشتن سخنرانان باطل در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی پیش از ظهر یکشنبه درجمع یگان های مختلف نظامی خراسان جنوبی اظهارکرد: امید است که خداوند روحیه پیروی از ولایت فقیه را روز به روز در مردم قوی تر کند.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار می کوشد که نعمت اسلام را از ما بگیرد، افزود: فتنه از زمان حضرت آدم در بین انسان ها وجود داشته است.

باید در مقابل فتنه گران ایستادگی کنیم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در زمان حکومت امام علی(ع) نیز افرادی رو بروی امام علی(ع) قرار گرفتند و فتنه گری کردند.

وی عنوان کرد: در همه زمان ها نیز انسان های آزاده ای از جمله شهید مطهری وجود داشته اند که با اندیشه و نوشته های خود در مقابل فتنه گران ایستادگی کرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی بیان داشت: برخی از افراد حسرت می خورند که ای کاش در زمان امام حسین(ع) بودیم و در مقابل فتنه گران ایستادگی می کردیم.

وی با بیان اینکه اگر ما هم اکنون در مقابل فتنه گران ایستادگی و یاری کننده دین خدا باشیم این خود جهاد در راه خدا است، تاکید کرد: ما باید خودمان را در مقابل فتنه آماده کنیم و یاری کننده دین خداوند باشیم که یکی از عوامل موفقیت در این عامل امر به معروف و نهی از منکر است که نباید به فراموشی سپرده شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید گاهی مطالفت به خرج داده، گاهی با برنامه ریزی خشن برخورد کنیم و گاهی نیز به گفتن یک سخن اکتفاء باید کرد.

با افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر دچار خطاء نشویم

وی افزود: اگر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه خود عمل نکنیم و گاهی افراط و گاهی تفریط داشته باشیم به طور یقین در مقابل این فریضه مهم دچار خطا شده ایم.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه باید مراقب مرزهای دین باشیم، افزود: باید در مقابل افرادی که مرز شکن مرزهای دین هستند ایستادگی کنیم.

وی با انتقاد بر اینکه نباید موضوع فتنه را کم بگیریم، تصریح کرد: فتنه عاملی خطر ساز است که قرآن کریم بر این موضوع اهتمام ویژه ای ورزیده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فتنه در جامعه به اشکال مختلفی بروز پیدا می کند، گفت: ما باید تلاش کنیم که خودمون را همانند رزمنده ای در مقابل دشمن و فتنه گران آماده کنیم.

وی افزود: گاها برخی از افراد خوب و مفید جامعه در دام فتنه گرفتار می شوند از جمله حضرت آدم در مقابل ابلیس که فریب خورد و به همین دلیل بود که برخی از افراد در فتنه ۸۸ باختند چرا که این افراد گول آنهایی را خوردند که در جریان انقلاب خوش درخشیده اند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: گاها فتنه گران از حق برای ابراز افکار پلید و باطل خود استفاده می کنند که باید با آگاهی دین شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

آزادی بیان به معنی گفتن سخنان باطل در هر مکان نیست

وی ادامه داد: گام اول فتنه گران، انحراف فکری بود که آمریکا نیز به این فتنه گران دل بست و رهبری انقلاب با خون دلی  که خوردند این را به عنوان شبیخون فرهنگی در جامعه عنوان کردند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: یکی از نقش های فتنه گران تجاورز به ثروت ملی و اندوختن ثروت فراوان است که با این ثروت افراد دانه درشت را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه فتنه گران با سخن پراکنی به دنبال تخریب ذهن ها هستند، عنوان کرد: برخی نیز از ظرفیت دانشگاه ها و دانشجویان کم بضاعت علمی استفاده می کنند که در این رابطه دانشجویان کم بضاعت علمی نباید به سخنان این افراد گوش دهند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: یکی از عواملی که فتنه گران را در فتنه ۸۸ قوی کرد این بود که توانستند سخنان شیطانی خود را در هر مکانی القاء کنند و باعث شده که افرادی نادان علیه دین و ولایت فقیه به خیابان ها بریزند  و اهداف شیطانی خود را دنبال کنند.

وی گفت: آزادی بیان به معنی اینکه سخنان باطل را هرجایی گفتن نیست بلکه وقتی کسی سخنان باطل را در جامعه تشخیص ندهند خود نوعی سم پاشی بر افکار حق است.

ورودی فتنه، شنیدن سخنان باطل و آزاد گذاشتن سخنرانان باطل است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: سخنرانی افراد باطل در مجامعی که افراد تشخیص ندهند که حق یا باطل است این خود خطرناک است.

وی بیان کرد: آزادی بیان زمانی درست است که در کنار افراد باطل افرادی حق قرار گیرند و افکار پلید آنها را به مردم گوشزد کنند و با ایجاد منطق دهان افراد باطل را خرد کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه ورودی فتنه، شنیدن سخنان باطل و آزاد گذاشتن سخنرانان باطل است، گفت: فتنه گران گاهی برای ترویج افکار پلید خود به آیات قرآن تمسک می جویند که در این رابطه یزیدیان نیز از این شگرد استفاده می کردند.

وی اظهارکرد: انقلاب ما توطئه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کرد و باعث شده که دشمنان از نام ایران به لرزه بیفتند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان یادآورشد: قدرت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهداء، مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم ایجاد شده است.

کد N646785

وبگردی