آفتاب
در پایان جلسه علنی امروز؛

لایحه تشکیل پلیس قضایی اعلام وصول شد

لایحه تشکیل پلیس قضایی اعلام وصول شد

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی را که از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس ارائه شده بود را اعلام وصول کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی چند طرح و لایحه و سوال ملی از وزیران اعلام وصول شد.

بر این اساس لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی با 7 تبصره که از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس ارائه شده بود اعلام وصول گردید.

علاوه بر این طرح عادی اصلاح ماده 980 قانون مدنی درخصوص اعطای تابعیت به نخبگان و ایثارگران خارج از کشور نیز اعلام وصول گردید.

هیات رئیسه مجلس همچنین طرح عادی منع تشکیل، تبلیغ و عضویت در فرقه‌های ضاله را نیز اعلام وصول کردند.

علاوه بر این سوال ملی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر از وزیر کشاورزی در مورد علت عدم توجه وزیر به مشکلات کشاورزان اعلام وصول گردید.

همچنین دو سوال ملی عبدالرضا ثورتی از وزیر کشور در مورد برخورد دوگانه در انتصاب فرمانداران و از وزیر خارجه در مورد عدم اهتمام جدی برای اجرای مصوبات کمیسیون‌های اقتصادی و مرزی بین ایران و ترکمنستان اعلام وصول شد.

سوال رحماندوست نماینده تهران از وزیر کشاورزی در مورد علت واگذاری شرکت‌های وابسته به جهاد کشاورزی از جمله شرکت جهاد توسعه و جهاد استقلال نیز اعلام وصول شد.

هیات رئیسه مجلس همچنین سوال دیگری از حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از وزیر اقتصاد در مورد علت عدم نظارت و تمکین بانک‌ها در مورد نرخ سود سپرده‌ها و سوال نصرالله پژمان‌فر از وزیر کشاروزی در مورد علت بی‌توجهی به مشکلات عشایر را اعلام وصول نمود.

در پایان نیز هیات رئیسه انصراف ایران‌پور از سوال از جنتی وزیر فرهنگ در مورد علت تبعیض در توزیع امکانات کشور و همچنین سوال آقامحمدی نماینده خرم‌آباد از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مورد علت تبعیض توزیع امکانات در کشور را اعلام وصول کرد.

کد N646751

وبگردی