آفتاب
در کنفرانس خبر با همتای مصری‌اش؛

وزیر خارجه لیبی نسبت به افزایش حضور داعش در کشورش هشدار داد

وزیر خارجه لیبی نسبت به افزایش حضور داعش در کشورش هشدار داد

وزیر خارجه لیبی در دیدار با همتای مصری خود ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش نفوذ داعش و گروه‌های مسلح افراط‌گرا در این کشور اعلام کرد: تروریسم امنیت لیبی و جهان عرب را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمد الدایری، وزیر خارجه لیبی امروز (یکشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد: حضور داعش در شهرهای درنه و بنغازی در حال افزایش است و ما نسبت به فعالیت‌های داعش و انصارالشریعه و حملات آنها به منطقه هلال نفتی نگرانیم.

وی همچنین با بیان اینکه تروریسم امنیت لیبی و جهان عرب را تهدید می‌کند، عنوان داشت: به رغم وجود چالش‌هایی که پیش‌روی ماست، تلاش می‌کنیم تا امنیت را در لیبی برقرار کنیم. تاکید می‌کنم که به زودی تمامی تروریست‌ها و پدیده تروریسم از لیبی محو خواهد شد.

وزیر خارجه لیبی عنوان داشت: به رغم حملاتی که در منطقه هلال نفتی لیبی صورت گرفته، ما همچنان به مشروعیت خود پایبندیم و برای حل و فصل سیاسی بحران می‌کوشیم.

این مسوول لیبیایی با تاکید بر اینکه ملت لیبی و مصر هر دو با خطر تروریسم روبه‌رو هستند، عنوان داشت: تروریسم لیبی و مصر را تهدید می‌کند به همین دلیل ما و مصر در یک جبهه قرار داریم و برای رویارویی با این پدیده همکاری خواهیم کرد.

محمد الدایری در ادامه با تاکید بر اینکه شورشیان مسلح راهکار سیاسی در لیبی را به چالش می‌کشند، عنوان داشت: تلاش ما تنها به گسترش قانونمداری در بنغازی محدود نمی‌شود.

وزیر خارجه مصر نیز به نوبه خود تاکید کرد: قاهره از حاکمیت قانون در لیبی و دولت برخواسته از پارلمان حمایت می‌کند و تمام تلاش خود را برای حفظ وحدت و ثبات لیبی به کار خواهد بست. ما از موسسات قانونی در لیبی حمایت می‌کنیم و امیدواریم لیبیایی‌ها بتوانند به چارچوبی سیاسی برای مذاکرات جهت حل بحران موجود دست یابند.

وی تاکید کرد: گروه‌های مسلح و تروریست‌ها در لیبی تمامیت ارضی این کشور را تهدید می‌کنند.

گروه‌های مسلح در لیبی روز شنبه به بندر نفتی السدره حمله کردند که در این حمله یک انبار نفت به آتش کشیده شد و آتش سوزی تا به امروز به پنج انبار دیگر نیز سرایت کرده و 19 انبار دیگر نیز در خطر آتش سوزی هستند.

انتهای پیام

کد N646711

وبگردی