آفتاب
رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی:

پیام 9 دی این بود که امکان فروپاشی نظام از درون وجود ندارد

پیام 9 دی این بود که امکان فروپاشی نظام از درون وجود ندارد

رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: بازیگران اصلی حماسه 9 دی مردم بودند و نشان دادند که نظام مشروعیت مردم را به همراه دارد و پیام اصلی 9 دی این بود که امکان فروپاشی نظام از درون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی نائینی در نشست خبری مطبوعاتی بزرگداشت حماسه 9 دی، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم انقلاب حماسه 9 دی بود که شباهت زیادی با حرکت‌های عظیم مردمی در قبل از انقلاب و بعد از آن دارد اما تفاوتی دارد که باعث ماندگاری آن می‌شود. تفاوتش نسبت به خطر پیچیده فتنه سال 88 بود. 9 دی پایان فرآیندی است که آغاز آن فتنه 88 بوده است.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: در پاسداشت 9 دی بازگویی هوشمندانه فتنه و تحکیم حقیقی و عالمانه 9 دی بسیار مهم است. حدود هشت ماه بی‌وقفه فتنه ادامه داشت تا نظام جمهوری اسلامی را خراب کند. 240 روز فتنه‌گری و یک روز حماسه‌آفرینی.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات 22 خرداد 88، یادآور شد: آن انتخابات در شرایط ویژه‌ای برگزار شد در یک فضای رقابتی، به تعبیر مقام معظم رهبری یک معجزه بود اما برنامه‌ریزی غرب و برخی از داخلی‌ها چیز دیگری را می‌خواست رقم بزند در نتیجه یک انتخابات امیدآفرین را به چالش کشیدند و به سرعت یک همسویی بین محافل داخلی و خارجی درست کردند. اردوکشی‌های خیابانی انجام دادند و از قانون عبور کرده و هنجارشکنی کردند.

نائینی همچنین تصریح کرد: پشت صحنه طرح فتنه را کسانی درست کرده بودند که در اجرای آن دست داشتند. گروهی سران فتنه بودند و گروهی کف خیابان‌ها حضور داشتند. سرویس‌های امنیتی غرب و سفارتخانه‌هایشان از مهم‌ترین حامیان جریان فتنه در کشور بودند. همه حوادث نشان می‌داد که طرحی مشترک علیه نظام جمهوری اسلامی در حال اجرا شدن است. دشمن با همه سرمایه‌هایش به میدان آمد اما حماسه 9 دی آنها را در هم شکست.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با اشاره به صحبت‌های اخیر کلینتون مبنی بر حمایت آمریکا از جریان فتنه 88، گفت: غرب با تمام توان اطلاعاتی و دیپلماتیک به صحنه آمد و تصور می‌کرد که می‌تواند مانند مصر و تونس انقلابی در ایران به پا کند اما نظام بی‌نظیر ما را نمی‌شناخت. با اینکه از شش ماه قبل تمام سایت‌های نظرسنجی خارجی و داخلی اعلام کرده بودند که پیروز انتخابات کیست اما فتنه‌گران با اختلاف 11 میلیون رای اعلام تقلب کردند. این اعلام تقلب ظلم بزرگی به مردم کشور بود.

وی افزود: کنگره آمریکا 400 میلیون دلار برای حمایت از فتنه‌گران تصویب کرده بود. حماسه 9 دی این تفکر را ایجاد کرد که قدرت بی‌نظیری در مردم وجود دارد. حرکت مردم بسیار بجا بود که با رنگ انقلابی، عاشورایی و ملی به همراه بصیرت و خرد جمعی برای مقابله با فتنه برپا شده بود. مدیریت مقام معظم رهبری مهم‌ترین عامل شکست فتنه و آفرینش 9 دی بود. ایشان با آشکارسازی فتنه و تاکید بر جنگ نرم و شناخت جریان‌های فتنه و تبیین آن برای مردم به حماسه‌آفرینی 9 دی کمک کردند.

نائینی با بیان این‌که امکان فروپاشی نظام از درون وجود ندارد، گفت: بازیگر اصلی حماسه 9 دی مردم بودند. در سالگرد 9 دی تاکید ما بر تبیین این حماسه بزرگ است. قرار نیست همه ساله برای تجمع عمومی مردم را دعوت کنیم اما روز بزرگی است که با رویکرد تبیینی توسط رسانه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگی باید آن را گرامی داشت. متاسفانه هنوز برخی فتنه را انکار و حماسه 9 دی را نادیده می‌گیرند.

فلسفه بزرگداشت این روز بزرگداشت یک حرکت تاریخی است. مقام معظم رهبری نیز در دیدار با ستاد بزرگداشت این روز گفته‌اند که باید روح حرکت را برای مردم تبیین کنیم.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: روح حرکت تشخیص اقدام به موقع علیه فتنه بود. ستاد بزرگداشت 9 دی تلاش می‌کند که از روح حرکت پاسداری کند. هدف اصلی‌اش تبیین و ترویج این حماسه، مدیریت حرکت مردم و توجه سازمان‌ها به این رویداد است.

وی با بیان این‌که حماسه اربعین امسال تکرار حماسه 9 دی بود، ابراز عقیده کرد: حماسه اربعین امسال بخشی از خاورمیانه بزرگ اسلامی بود. برگزارکنندگان حماسه 9 دی امسال حماسه اربعین را آفریدند. اربعین امسال یک حماسه موفق بود که تنها با اشاره‌ای از طرف رهبری این اجتماع بی‌نظیر شکل گرفت. ان‌شاءالله زائران اربعین حسینی در روز 9 دی بعد از نماز مغرب در سراسر کشور اجتماع خواهند کرد و در تهران هم ستاد اربعین حسینی اولین گردهمایی خود را در روز 9 دی در مصلای تهران برپا می‌کند.

نائینی با اشاره به در پیش بودن پنجمین سالگرد حماسه 9 دی از برنامه‌های این ستاد در آن روز خبر داد و گفت: آغاز برنامه حماسه 9 دی با ایراد سخنرانی است و تا 12 دی ماه ادامه دارد. اجتماعاتی برای راهپیمایی خواهیم داشت. تمام شبکه‌های صدا با بیش از 70 ساعت و سیما با بیش از 36 ساعت با برنامه‌های متنوع با موضوع حماسه 9 دی فعال خواهند بود. در شهر تهران کار مشترکی با شهرداری، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان های دیگر انجام شده که بسیار قابل تشکر است. برنامه‌هایی برای فرهنگسراها نیز پیش‌بینی شده که شامل مسابقات مردمی است.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: جمعا 1486 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش انتقال یافته است. سه نمایشگاه عکس در نگارخانه برج میلاد برگزار می‌شود و از 30 فعال انقلابی با اهدای تندیس در صبح 9 دی در سالن شمس تقدیر می‌شود. همچنین رونمایی از کیفرخواست سران فتنه توسط دانشجویان و برگزاری همایش دانشجویان بسیجی و روزنامه‌نگاران مسلمان هم در پیش است. از کتابی با موضوع نقش دولت انگلیس در فتنه 88 نیز رونمایی می‌شود.

وی افزود: تجمع بزرگ هفت هزار نفری طلاب و مبلغان حوزه علمیه با سخنرانی احمد خاتمی و برپایی بیش از 4700 گردهمایی و نشست بصیرتی در قالب نهضت بصیرت‌افزایی با همکاری رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری تدارک دیده شده است. بیش از 4100 وبلاگ دانشجویی علیه فتنه فعال است و دیدار با خانواده شهدا و برگزاری بیش از 200 نشست ادبی و برپایی نمایشگاه‌های عکس هم از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری حماسه 9 دی است.

نائینی در پایان با تشکر از تمام سازمان‌ها و نهادهایی که در برگزاری بزرگداشت این روز همکاری کردند، گفت: بسیج مستضعفین، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سپاه پاسداران، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج کارمندان، ستادکل نیروهای مسلح، معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونت اجرایی شهرداری تهران، اتاق اصناف کشور و سازمان صداوسیما از همکاران ما در برگزاری این ستاد بودند.

انتهای پیام

کد N646624

وبگردی