آفتاب
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در نشست خبری:

برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تبیینی در سالروز حماسه ۹ دی

برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تبیینی در سالروز حماسه ۹ دی

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی راهپیمایی امسال اربعین حسینی را تکرار حماسه ۹ دی دانست و تاکید کرد: اجتماع عاشقان اربعین حسینی و حماسه‌سازان ۹ دی در شامگاه نهم دی ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد نائینی، رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در نشست خبری با بیان اینکه تفاوت اساسی که حماسه نهم دی ماه با حرکت های عظیم در ابتدای انقلاب دارد، خطری بود که متوجه انقلاب در سال ۸۸ بود اظهار داشت: هیچ توطئه ای از ابتدای انقلاب تاکنون به پیچیدگی فتنه ۸۸ نبود و هیچ حرکتی به عظمت حرکت مردم در نهم دی ماه نبود؛ چراکه این حرکت حرکتی بسیار کارساز و فراگیر محسوب می شد.

وی افزود: یاد نکردن از ۹ دی و غفلت از فتنه ۸۸، فتنه را از یاد می‌برد، بنابراین بازگویی هوشمندانه فتنه الزاما به تکریم حقیقی و عالمانه حماسه نهم دی ماه منجر می شود؛ فتنه ای که شعله آتش آن ۸ ماه در کشور زبانه کشید و دشمن با همه سرمایه های خود به میدان آمد تا اجازه فروکش کردن آتش آن را ندهد.

نائینی در ادامه گفت: دشمن در سال ۸۸ امید کامل به فروپاشی نظام است و در این راستا اسناد زیادی وجود دارد و خود دشمنان نیز به این موضوع اذعان کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی ادامه فتنه را برای به زیر کشاندن نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم در ۹ دی به قائله ۸ ماهه فتنه خاتمه دادند که این حرکت عظیم در تاریخ انقلاب ماندگار ماند یعنی ۲۴۰ روز فتنه‌گری در یک روز با حماسه‌آفرینی مردم از بین رفت.

وی با اشاره به شاخصه های فتنه ۸۸ توضیح داد: اولین شاخصه این فتنه همکاری محافل داخلی و خارجی، اردوکشی خیابانی و رویارویی با جمهوری اسلامی بود که تنها هدفش ایجاد یک انقلاب رنگی در کشور بود.

نائینی افزود: جریان فتنه با بدنام ترین گروهک های تروریستی و همچنین با سفارتخانه های خارجی علیه نظام فعال شد که بسیاری از این عناصر در آشوب ها دستگیر شدند و به اقدامات خود اعتراف کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی بررسی علمی خسارات فتنه ۸۸ را ضروری دانست و اضافه کرد: همایشی در این زمینه امروز فعال شده است و جمعی از اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در این خصوص در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ دشمن با همه دارایی و سرمایه هایش به میدان آمد، گفت: دشمن در سال ۸۸ اعلام کرد جمهوری اسلامی در آخرین روزهای عمر خود قرار دارد، اما حماسه ۹ دی تمامی اهداف جبهه معارض انقلاب را در هم شکست.

نائینی افزود: امروز به جرأت می توانیم بگوییم در سال ۸۸ غرب با تمام قوا علیه جمهوری اسلامی به میدان آمد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی تاکید کرد: کشورهای غربی در فتنه ۸۸ دچار یک خطای استراتژیک شدند و ظرفیت بی‌نظیر نظام را برآورد نکردند و در حقیقت ۹ دی محاسبات غرب را برهم ریخت.

وی این حماسه را نشان‌دهنده قدرت بسیار نظام در بسیج‌گری عنوان کرد و افزود: حرکت انقلابی مردم در ۹ دی دارای شاخصه‌هایی از جمله به موقع بودن، کوبنده بودن و عمومی بودن است و این حماسه سنبلی برای دفاع از نظام و نفی بیگانگان بود.

نائینی به مدیریت مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: مدیریت مقام معظم رهبری مهمترین عامل آفرینش ۹ دی محسوب می شود؛ چراکه این مدیریت همه انرژی جامعه را به جریان انداخت و بساط فتنه‌گری را جمع کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی راهپیمایی اربعین حسینی امسال را تکرار حماسه نهم دی ماه دانست و ادامه داد: این راهپیمایی در واقع مدلی از خاورمیانه بزرگ اسلامی بود و همه کسانی که در ۹ دی سیلی خوردند در اربعین امسال نیز ضربات سختی را متحمل شدند؛ چراکه مردمی که در راهپیمایی اربعین امسال شرکت کردند، همان کسانی بودند که در حماسه نهم دی ماه امسال نیز حضور داشتند.

وی به برنامه های بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجتماع عاشقان اربعین حسینی و حماسه‌سازان ۹ دی در شامگاه ۹ دی و در شب شهادت امام حسن عسگری(ع) در سراسر کشور و در تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نائینی به دیگر برنامه های بزرگداشت سالگرد حماسه ۹ دی ماه اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسم ویژه اهدای تندیس و تقدیر از ۳۰ فعال جبهه مردمی انقلاب در روز نهم دی در سالن ایوان شمس، رونمایی از کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه توسط فعالین دانشجویی دانشگاه تهران، برگزاری همایش میثاق روزنامه نگاران و دانشجویان بسیجی با ولایت توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان در محل لانه جاسوسی سابق، همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه ۸۸ در مرکز همایش های صدا و سیما از جمله این برنامه ها است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی همچنین گفت: تجمع بزرگ ۷ هزار نفری طلاب و مبلغان حوزه های علمیه خواهران و برادران استان تهران با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی در روز چهارشنبه دهم دی ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود و همچنین برپایی تجمع حافظان و فعالان شهید قرآنی به عنوان شهیدان پرچمداران بصیرت و آگاهی در مصلی تهران در روز نهم دی ماه برقرار می شود.

وی همچنین از برپایی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ گردهمایی نشست بصیرتی و تجمع های مختلف تبیینی و تحلیلی خبر داد و گفت: این نشست ها و همایش ها در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر و با حضور تحلیل‌گران و سخنران‌های کشوری و استانی در تمامی شهرها و شهرستان ها برگزار خواهد شد.

نائینی همچنین به برنامه های متنوع و فعالیت های رسانه های مکتوب و سایت های خبری اشاره کرد و افزود: این اقدامات توسط سایت های خبری بخش ویژه نامه ها و چند رسانه ای خبرگزاری ها فعال شده است که از جمله آنها خبرگزاری مهر، فارس، تسنیم، شبستان، ایرنا، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پیشگامان این حرکت هستند.

کد N646497

وبگردی