آفتاب
سردار ذوالقدر در نشست خبری

9 دی تکرارنشدنی نیست/ تشریح برنامه های دومین یادواره سوره های سرخ

9 دی تکرارنشدنی نیست/ تشریح برنامه های دومین یادواره سوره های سرخ

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه 9 دی یک نوع غبارآلودگی در فضای کشور بود گفت: 9 دی تکرار شدنی نیست و این حماسه بزرگ شکوفایی یک درک صحیح از شرایط زمانی و مکانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های دومین یادواره سوره های سرخ برگزار شد با اشاره به فعالیت های بسیج اظهار داشت: فعالیت بسیج منحصر به کار خاصی نیست و محدودیتی ندارد و هر آنچه که امکان آن وجود داشته باشد در عرصه های مختلف جهادگرانه وارد میدان می شوند.

وی در ادامه افزود: عرصه فعالیت های اجتماعی، آموزشی، سازندگی، تربیتی، دفاعی، علمی و ارزشی برای بسیج در سپاه پاسداران فراهم است.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با بیان اینکه در امور تربیتی موضوع قرآن و عترت از جایگاه خاصی برخوردار است تصریح کرد: سابقه تعلیم و آموزش عترت و قرآن به اندازه سابقه فعالیت بسیج است که در همین زمینه نیز و با توجه به احساس نیاز برای گسترش این آموزه آسمانی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ اقدام به تاسیس سازمان قرآن و عترت کرد که امسال نیز شاهد جشن دومین سال فعالیت آن مصادف با روز 9 دی خواهیم بود.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه سازمان با توجه به زمان فعالیت و امکانات در اختیار جهش فوق العاده ای را داشته است گفت: برگزاری دومین یادواره سوره های سرخ همزمان با روز 9 دی از جهت هدایت گری جامعه دارای سرفصل های مشترکی هستند که باید این همزمانی را به فال نیک بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه 9 دی تکرارشدنی نیست افزود: حماسه بزرگ 9 دی شکوفایی یک درک صحیح از شرایط زمانی و مکانی و یک بلوغ و جهش سیاسی و یک حرکت با درک و فهم درست بود که با همکاری و همیاری مردم به منصه ظهور درآمد.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با بیان اینکه 9 دی یک نوع غبارآلودگی در فضای کشور بود ادامه داد: برنامه هایی در این روز و به منظور تبیین چرایی به وقوع آمدن 9 دی با حضور مسئولان عالی کشور در نشست ها و همایش های سیاسی و اجتماعی برگزار می شود.

سردار ذوالقدر آگاهی و درک درست از مباحث سیاسی، یاد کردن از شهدای قرآنی و انجام تلاوت و ختم قرآن را سه اصل مهم دومین یادواره سوره های سرخ عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در دومین یادواره سوره های سرخ حدود هفت هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی حضور پیدا کنند که این تعداد نیز با تشکیل 250 حلقه 30 نفره که هر یک به نام شهدا نامگذاری شده به فعالیت های مربوطه می پردازند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این نشست پیوند عمیقی میان علاقه مندان به آموزه های قرآنی و بسیجیان و شهدای قرآنی ایجاد کنیم اظهار داشت: با توجه به برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی (سوره های سرخ) در سال گذشته و استقبال استان های دیگر به منظور حضور در یادواره های بعدی قرار است در دومین یادواره نماینده هر یک از استان ها حضور پیدا کنند. بنابراین هر استان یک حلقه 30 نفره را در این نشست تشکیل خواهد داد.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران تصریح کرد: همچنین نشست طلاب علوم دینی بسیج تهران بزرگ در روز دهم دی ماه در مصلای امام خمینی با سخنرانی آیت الله احمد خاتمی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز قربانی رئیس سازمان عترت و قرآن سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به شرکت 246 شهید قرآنی تهران در دومین یادواره سوره های سرخ گفت: شعار و محوریت دومین یادواره سوره های سرخ تحت عنوان شهدای قرآنی، پرچم داران بصیرت نام گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: طبق پیش بینی های انجام شده احتمالا حضور 9 هزار نفر از فعالان قرآنی در این یادواره شرکت خواهند داشت همچنین در همین زمینه نیز حدود 40 مستند از 40 شهدای قرآنی تهیه شده که از فردا در شبکه های سیما از جمله شبکه قرآن پخش خواهد شد.

رئیس سازمان عترت و قرآن سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه در دومین یادواره سوره های سرخ از تندیس شهدای قرآنی رونمایی خواهد شد گفت: همچنین در این مراسم قرار است از خانواده هایی که بیش از یک شهید را تقدیم انقلاب کرده و از 9 خانواده شهید جانباز که در وقایع سال 88 در راه انقلاب و نظام ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند تجلیل به عمل آید.

کد N646482

وبگردی