آفتاب

نگرانی اتحادیه اروپا از تلفات نیروهای امنیتی افغان در روند مقابله با شبه‌نظامیان

نگرانی اتحادیه اروپا از تلفات نیروهای امنیتی افغان در روند مقابله با شبه‌نظامیان

نماینده اتحادیه اروپا در امور آموزش پلیس افغانستان با ابراز نگرانی از تلفات نیروهای افغان در عملیات‌های رزمی گفت: عملیات‌های ضد شبه‌نظامیان باید بر عهده ارتش باشد نه پلیس.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در شرایطی که نیروهای جنگی آمریکایی و بین‌المللی می‌خواهند پس از 13 سال جنگ با طالبان از افغانستان خارج شوند، طبق گزارش رئیس کمیسیون اروپایی آموزش نیروهای پلیس، آمار تلفات پلیس افغان در عملیات‌های نظامی ویژه رو به افزایش است. جنگ افغانستان با خروج نیروهای عملیاتی بین‌الملل در 31 دسامبر پایان می‌یابد و پس از آن نیروهای امنیتی افغان رسماً تمام عملیات‌ها را عهده‌دار می‌شوند.

در همین حال "کارل آکه روگه"، رئیس هیات پلیس اتحادیه اروپا در افغانستان گفت، در جریان عملیات‌های امسال علیه طالبان، حدود پنج هزار نیروی امنیتی افغان کشته شده‌اند که شامل پلیس، نیروی ارتش و یگان‌های دفاعی روستایی.

وی گفت: تلفات نیروهای پلیس افغانستان در سال 2014 حدود 3200 تن بود که بیشتر آنها متعلق به پلیس ملی افغانستان است. همینطور حدود 3500 نیروی خارجی از جمله 2210 سرباز آمریکایی در جریان 13 سال جنگ کشته شده‌اند.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: این اصلی‌ترین مشکل افغانستان است و مساله اینجاست که آنها می‌خواهند چگونه مسوولیت‌ها را برای مقابله با طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی تقسیم کنند. این باید وظیفه ارتش ملی افغانستان باشد نه پلیس. هم‌اکنون این وظیفه بر دوش پلیس است.

ژنرال جوزف اندرسون، فرمانده عملیات زرمی ناتو ماه پیش گفت: تلفات نیروهای افغان بی‌ثباتی به بار می‌آورد.

انتهای پیام

کد N646450

وبگردی