آفتاب

آصفری: هیات رییسه در مورد تحقیق و تفحص از شمسا و صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند

آصفری: هیات رییسه در مورد تحقیق و تفحص از شمسا و صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه خواست در مورد تحقیق و تفحص از شمسا، سازمان حج و زیارت و صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام عملیاتی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن آصفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با اشاره به سالروز 9 دی، اظهار کرد: 9 دی مظهر ولایت‌پذیری، بصیرت و حضور یکپارچه و آگاهانه مردم در مقابل کسانی بود که فکر می‌کردند ملت ایران از آرمان‌های امام و انقلاب و رهبری جدا شده‌اند اما 9 دی روز لبیک یا امام بود.

وی تصریح کرد: ملت ایران فتنه سال 88 را فراموش نمی‌کند که گروهی از سر نادانی و برخی از روی خیانت و جریانی به خاطر انتقام‌گیری این فتنه را ایجاد کردند و ملت ایران ظلم به رهبری و خیانت به انقلاب را فراموش نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مردم قانون‌شکنان مدعی قانون‌مداری را در فتنه 88 از یاد نخواهند برد که همه به پایگاه‌های بسیج و ضرب و شتم و به شهادت رساندن بسیجیان توسط فتنه‌انگیزان را مردم فراموش نمی‌کنند که در ایام محرم 88 خیمه‌های اباعبدالله الحسین (ع) توسط فتنه‌گران به آتش کشیده شد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: سازشکاری، ملاحظه‌کاری یا معامله‌گری و ترویج فرهنگ چاپلوسی و تملق‌آموزی و رودربایستی در اجرای امر خدا و داشتن ملاحظه دوست، رفیق، فرزند و خویشاوند و شیره‌مالی بر سر مردم از مصادیقی است که به عنوان آسیب جدی برای نظام است و همه ما باید بدانیم که امام علی (ع) که مصداق یک مصلح دینی است فرمود به خدا سوگند من شما را به هیچ کاری فرمان ندادم مگر اینکه پیش از آن فرمان دهم خود به کار بسته و از هیچ چیز شما را منع نکردم پیش از آنکه خودم از آن دوری کردم.

وی ادامه داد: کسانی که در بند خودخواهی، فزون‌طلبی و هواپرستی گرفتار می‌باشند نمی‌توانند دیگران را از این مشکلات رها سازند. حریت و آزادگی معنوی شرط توفیق یک مدیر در جامعه دینی است و کسانی که وامدار بخشی از جامعه یعنی سرمایه‌داران و زراندوزان و بعضی از احزاب و جریانات می‌باشند نمی‌توانند حریت و آزادی در رای و نظر داشته باشند.

آصفری تاکید کرد: اولین شرط اعتدالگری فارغ بودن از تعصبات افراطی نسبت به فرقه خاص و علیه گروه دیگر است که لازمه اعتدال و اصلاح‌طلبی در اصولگرایی است، اصولگرایی که نه مجذوب تمدن غرب شود و نه مرعوب آن.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آن چیزی که شهید مطهری چهار دهه پیش به عنوان تهدیدات فراروی یک انقلاب از آنها نام برده امروز هم وجود دارد و بایستی به آن توجه داشته باشیم. تهدیداتی مانند عقب‌نشینی از اصول که با نفوذ اندیشه‌های بیگانه و خودباختگی در برابر غرب و تن دادن به فکر استعماری جدایی دین از سیاست پدیدار می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بنابراین تضعیف باورهای دینی مردم و وادار کردن آنان به عقب‌نشینی از ارزش‌ها و اصول امروز با نام مبارزه با تعصب و ترویج تساهل شکل می‌گیرد. افراط‌گری و رخنه فرصت‌طلبان از جمله آفات دیگر انقلاب است که تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر ایران شاهد این ادعا است.

نماینده مردم اراک در مجلس بیان کرد: انحراف انگیزه‌ها که به دلیل دل بستن به خواص به چرب و شیرین دنیا و برقراری مسابقه در جمع‌آوری بیت‌المال و تصاحب مناصب‌ها بر هیچ کس پنهان نیست. همه می‌دانند این آفت بزرگ چه فتنه‌ها به پا کرده که بایستی از آن به خدا پناه ببریم.

آصفری در بخش دیگری از نطق خود با مورد خطاب قرار دادن وزیر بهداشت، خواستار رسیدگی به مساله بهداشت و درمان در شهرستان‌های خنداب و اراک شد و گفت: رسیدگی به مساله بهداشت و درمان پایتخت و غیرپایتخت نمی‌شناسد. پولی که امروز از خود مردم از طریق هدفمندی یارانه‌ها و همچنین مالیات و درآمد بیمارستان‌ها به دست می‌آید نباید فقط در مرکز هزینه شود.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد تا تدبیری برای کشاورزان حوزه انتخابیه‌اش بیندیشد و همچنین از وزیر صنعت درخواست کرد که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها دارد.

وی همچنین خطاب به وزیر اقتصاد، گفت: خصوصی‌سازی با حراج بیت‌المال تفاوت دارد، چرا بایستی کارخانه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند به امان خدا رها شوند و هیچ نظارتی بر آنها وجود نداشته باشد.

آصفری در پایان نیز خطاب به هیات رییسه مجلس، گفت: نظارت بایستی در کنار قانونگذاری باشد. چندین ماه است که تعدادی از نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شمسا، سازمان حج و زیارت و صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N646266

وبگردی