آفتاب

آمریکا: با امان برای آزادی خلبان اردنی در بند داعش همکاری می‌کنیم

آمریکا: با امان برای آزادی خلبان اردنی در بند داعش همکاری می‌کنیم

سفیر آمریکا در اردن اعلام کرد که واشنگتن و امان اقدامات لازم را با همکاری یکدیگر اتخاذ می‌کنند تا خلبان اردنی که به دست داعش به اسارت گرفته شده، سالم به اردن بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، "آلیس ویلز"، سفیر آمریکا در اردن اعلام کرد که واشنگتن و امان برای تضمین بازگشت "سالم معاذ الکساسبه"، خلبان اردنی که توسط گروه تروریستی داعش به اسارات گرفته شده، با هم همکاری می‌کنند و ما از نزدیک اخبار مربوط به وی را پیگیری می‌کنیم تا سالم به اردن بازگردد.

وی افزود: امروز که همگان مناسبت‌های عید را جشن می‌گیرند، ما برای خلبان شجاع اردنی و خانواده وی دعا می‌کنیم.

ویلز خاطرنشان کرد: همان‌طور که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است اردن همپیمانی است که نمی‌توانیم برای مشارکت تاریخی ما با این کشور بهایی تعیین کنیم. ما در مقابله با تندروی با هم همکاری می‌کنیم و نقش اردن را در برقراری صلح و میانه‌روی در منطقه می‌ستاییم.

همچنین یک مسوول نظامی سابق در ارتش عراق به روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرد که عراق برای آزادی معاذ الکساسبه میانجی‌گری نمی‌کند و هیچ ارتباط طایفه‌ای یا دولتی میان عراق با گروه داعش وجود ندارد.

طارق المومنی، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران اردن نیز از رسانه‌ها خواست تا نهایت دقت خود را درخصوص مساله خلبان اردنی به کار بردن و حقایق را در اخبار خود منتشر کنند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها نباید اخباری را منتشر کنند که بر روند تلاش‌های صورت گرفته جهت آزادی الکساسبه تاثیر بگذارد.

المؤمنی از رسانه‌های اردنی خواست تا حساس بودن این مساله را رعایت کنند و به پیام ملی پایبند باشند و همچنین به شایعات تکیه نکنند بلکه از منابع رسمی اخبار را دریافت نمایند.

وی همچنین از طرف‌های ذی‌ربط خواست تا اطلاعات درست را در اختیار رسانه‌ها بگذارند. چهارشنبه گذشته جنگنده اردنی که در عملیات ائتلاف بین‌المللی مشارکت می‌کرد، در نزدیکی شهر الرقه سوریه سقوط کرد و گروه داعش خلبان این جنگنده را به اسارت گرفت.

انتهای پیام

کد N646242

وبگردی