آفتاب

آستارایی‌ها می‌خواهند گیلانی بمانند؟

آستارایی‌ها می‌خواهند گیلانی بمانند؟

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان باید یک فرمانداری ویژه تحت نظارت استان گیلان باشد.

صفر نعیمی رز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با انتقاد از برخی تحرکات در خصوص الحاق آستارا به استان اردبیل، اظهار کرد: جدایی آستارا از گیلان به سایر نمایندگان مربوط نمی‌شود، بلکه تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص مردم آستارا هستند.

وی با تأکید بر اینکه بندر مرزی آستارا متعلق به استان گیلان است، ادامه داد: الحاق آستارا به استانی دیگر اتفاق نمی‌افتد و مردم آستارا به گیلانی بودن و گیلانی ماندن خود می‌نازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از مردم آستارا به عنوان مردمی مرزنشین و مرزبان نام برد و اضافه کرد: این ویژگی شهروندان آستارایی از این حیث نسبت به سایر مناطق استان و کشور منحصر به فرد است.

نعیمی رز به قرابت سببی و نسبی آستارایی‌ها با مردم استان‌های گیلان و اردبیل، اشاره و تصریح کرد: فاصله آستارا با رشت 190 کیلومتر و با اردبیل 75 کیلومتر است و تنها چیزی که بیش از هر چیزی مردم آستارا را می رنجاند بعد مسافت طولانی این شهر با مرکز استان گیلان و رفت و آمد برای کوچکترین کار اداری است.

وی، توجه ویژه استاندار گیلان به این مقوله را از مهمترین راهکارهای پایان دادن به همه تحرکات و اظهارنظرها در این زمینه دانست و توضیح داد: با ایجاد فرمانداری ویژه و تفویض اختیارات مدیران کل به روسای ادارات در کسوت قائم مقامی، فاصله 190 کیلومتری آستارا با رشت به 10 دقیقه بین منازل مردم و ادارات کل مستقر در شهرستان کاهش می‌یابد و آستارا یک فرمانداری ویژه تحت نظارت استان گیلان می‌ماند.

نماینده مردم آستارا در مجلس، تدبیر استاندار گیلان را به عنوان نماینده عالی رئیس جمهور در استان گیلان برای تحقق خواسته به حق مردم آستارا خواستار شد و اظهار کرد: اگر این فاصله کوتاه نشود، الحاق آستارا به اردبیل تنها راه حل رفع این مشکل است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 190 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام

کد N646197

وبگردی