آفتاب
توکلی در تذکری:

اظهارات اخیر سخنگوی دولت به شأن مجلس لطمه می‌زند

اظهارات اخیر سخنگوی دولت به شأن مجلس لطمه می‌زند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر خلاف واقع دانستن گزارش دیوان محاسبات در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه گفت که این اظهارات به شأن مجلس لطمه می‌زند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توکلی در تذکری مستند به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین اصل 54 قانون اساسی، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات گزارشی منتشر کرده که در مجلس قابل قرائت است و با تشخیص مجلس به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

وی افزود: کمیسیون این گزارش را به دیوان محاسبات داده و کمیسیون برنامه و بودجه تأیید کرده و نمی‌توان گفت چون دادسرای دیوان در این زمینه حکم نداده قابل استناد نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این که سخنگوی دولت می‌گوید گزارش خلاف است و گوینده باید عذرخواهی کند درست نیست، افتخار من این است که اگر اشتباهی کرده باشم نه تنها از دولت بلکه از ملت عذرخواهی کنم اما این اظهارات به شأن مجلس لطمه می‌زند لذا لازم است از حق نمایندگان و مجلس دفاع کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: یک روال قانونی در کشور حاکم است. دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و گزارشش در کمیسیون بودجه بررسی می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما چیزی مبنی بر این‌که تخلفی در کار مجلس صورت گرفته باشد ندیدیم و آقایان دولتی هم باید مطیع قانون باشند.

انتهای پیام

کد N645809

وبگردی