آفتاب
گفتگوی مهر با وزیر سابق دولت سودان:

کشورهای اسلامی در مقابل تحریمهای یکجانبه امریکا متحد شوند

کشورهای اسلامی در مقابل تحریمهای یکجانبه امریکا متحد شوند

وزیر سابق دولت سودان در همکاری بین المللی با اشاره به دلایل آمریکا از تحریم کشورها، بر لزوم اتحاد مسلمانان در برابر این اقدامات اقتصادی تاکید کرد.

"یحیی حسین بابیکر" وزیر سابق دولت سودان در همکاری بین المللی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با آینده تحریم های آمریکا گفت در سمینار بین المللی آثار منفی تحریم های مالی و اقتصادی و بهره مندی از حقوق بشر در تهران شرکت کردیم تا تاثیرات منفی تحریم ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر سابق دولت سودان در همکاری بین المللی تاکید کرد: تحریم های آمریکا یکجانبه بوده و از سوی دولت آمریکا تصویب شده است. واشنگتن از تصویب آن اهداف مختلفی را دنبال می کند که مهمترین دلیل براندازی برخی از نظام ها بوده است.

وی افزود: این اقدامات اقتصادی تاثیرات منفی قابل توجهی را علیه بخش های مختلف این کشورها از جمله بهداشت، اقتصاد و پیشرفت این کشورها می گذارد. این اقدامات غیر قابل پذیرش بوده و باید از سوی تمام کشورها محکوم شود.

یحیی حسین بابیکر در پاسخ به این پرسش که "کشورهایی که دوران سخت تحریم ها را تجربه می کنند باید چه اقدامی را در برابر این اقدامات اقتصادی انجام دهند؟" گفت تمام کشورهایی که در معرض تحریم قرار گرفته اند به خصوص کشورهای اسلامی باید با یکدیگر متحد شده و از جامعه بین الملل درخواست کمک کنند.

یادآور می شود هدف از برگزاری این سمینار دو روزه در تهران بررسی حقوقی مبانی تحریم در حقوق بین‌ الملل به خصوص در تحریم‌ های یکجانبه و تحریم‌ های شورای امنیت بود و علاوه بر 18 عضو این کمیسیون (کمیسیون مستقل و دائمی حقوق بشر سازمان همکاریهای اسلامی) چهار کارشناس بین‌ المللی از سازمان ملل و شورای حقوق بشر و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل که کارشناس ویژه تحریم‌ ها هستند، همچین اعضای سازمانهای غر دولتی و اعضای سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند.

ایران برگزاری این سمینار را پیشنهاد کرده بود و تمام هزینه‌ های برگزاری آن برعهده سازمان همکاری اسلامی بود و اولین اجلاس موضوعی بود که این کمیسیون مستقل خارج از مقر خود برگزار کرد.

..........................

گفتگو از معصومه زارع

کد N645758

وبگردی