آفتاب

عباس: جهان در کنار ما ایستاده است

عباس: جهان در کنار ما ایستاده است

محمود عباس اعلام کرد که پارلمان‌ها و کشورهای اروپایی مهم به کشور فلسطین رای مثبت دادند که این مساله گام‌ها را برای مراجعه به شورای امنیت مستحکم‌تر می‌کند تا قطعنامه‌ای که جدول زمانی را برای پایان دادن به اشغالگری‌ها و تشکیل کشور مستقل تعیین می‌کند، صادر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در سومین کنفرانس جنبش فتح در نابلس گفت: علی رغم چالش‌ها و اعمال فشارها و توطئه‌ها، ما در جایگاه سیاسی قدرتمندی قرار داریم و جهان در کنار ما ایستاده‌ است.

وی این مساله را یادآوری کرد که در سال 2012 در مجمع عمومی سازمان تنها 9 کشور با به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی مخالفت کردند.

عباس تاکید کرد: مسئولان فلسطینی برای نشان دادن واکنش‌ها عمل نمی‌کنند بلکه تصمیم‌ها در زمانی مناسب و از آنجا که در خدمت مساله ملی فلسطین باشد، اتخاذ می‌شود به همین دلیل رویکردی جهت پیوستن به تعدادی از سازمان‌ها و توافق‌های بین‌المللی صورت گرفت و راه پیوستن به دیگر سازمان‌ها و توافق‌های بین‌المللی باز است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم تلاش‌های فلسطینی، عربی و بین‌المللی در شورای امنیت به چه خواهد انجامید تا پس از آن تصمیمات آتی اتخاذ می‌شود.

وی در خصوص مساله آشتی فتح با جنبش حماس مدعی شد: جنبش حماس آشتی ملی و تلاش برای پایان دادن به دودستگی‌ها را به شکست کشاند و به منافع شخصی و تنگ نظرانه خود اصرار ورزید.

وی همچنین این ادعا را مطرح کرد: این امر که حماس به دولت توافق ملی این امکان را نمی‌دهد تا به نقش خود در نوار غزه عمل کند مانعی بزرگ در مقابل بازسازی نوار غزه به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: پایبندی به اصل وحدت میان دو بخش وطن و برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری اموری تعیین کننده هستند.

انتهای پیام

کد N645750

وبگردی