آفتاب
جلیلی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین:

فتنه 88 ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود

فتنه 88 ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتنه 88 فتنه ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود گفت: عده ای دنبال دموکراسی نیابتی اشراف بودندو می خواستند رای مردم را در آن انتخابات وتو کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز در محل دائمی این تشکل سیاسی برگزار شد با اشاره به حماسه 9 دی گفت: در انتخابات 88 اوج مردم سالاری دینی به رخ کشیده شد و درست در این حماسه بود که ظلم بزرگ به نظام شکل می گیرد و عده ای تلاش کردند که این شکوه و عظمت را زیر سئوال ببرند.

جلیلی ادامه داد: حوادث 88 به این دلیل فتنه نام گرفت که برخی از چهره ها از درون نظام می خواستند تقابل ایجاد کنند. یعنی فتنه 88 ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای بدنبال دموکراسی نیابتی اشراف بودند و می خواستند در انتخابات 88 رای مردم را وتو کنند گفت: رهبری نظام هیچگاه اجازه نخواهند داد که آراء مردم وتو شود و فرق مردم سالاری دینی ایران با دیگر نظام های مردم سالاری بر همین است.

وی ادامه داد: دشمنان که نتوانستند در جنگ نرم افزاری با سخت ترین سخت افزارها ایران را به زانو در بیاورند و آن را از درون فرو بپاشند و تردید در داشته ها و فرصت ها ایجاد کنند.

جلیلی با اشاره به تدبیر رهبر انقلاب اسلامی در فتنه 88 گفت: رهبری نخواستند که با ابزارهای امنیتی ماجرای فتنه 88 خاتمه یابد و ایشان اعتقاد داشتند که مردم باید خود به فتنه خاتمه دهند و فتنه گران در افکار عمومی مردم محاکمه شوند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه 9 دی روز محاکمه فتنه گران در افکار عمومی مردم بود گفت: در انتخابات 92 نیز حماسه سیاسی آفریده شد و این حماسه انتخابات 92، مهر ابطال شد به فتنه بود.

جلیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه رای مردم حق الناس است گفت: این موضوع فقط برای سال 92 نبود. اتفاقا برخی خواص در سال 88 می خواستند مقابل رای مردم بیایستند چرا که رای مردم را بر نمی تابیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماجرای حصر سران فتنه ادامه داد: حصر 20 ماه بعد از ماجرای فتنه 88 انجام شد.

وی گفت: بعد از 9 دی دیگر کسی به فتنه گران کار نداشت چرا که نظام می خواست آنها در افکار عمومی مردم محاکمه شوند.

عضو شورای عالی امنیت ملی  با اشاره به شکل گیری بیداری اسلامی در دنیای اسلام ادامه داد: پس از گذشته یکسال از فتنه 88 بیداری اسلامی شکل گرفت و الگوی این بیداری اسلامی، نظام جمهوری اسلامی بود و دوباره فرصتی برای به رخ کشیدن اندیشه انقلاب اسلامی به جهانیان ایجاد شد و دشمن در این زمان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دست بکار شد.

جلیلی افزود: در همان زمان سران فتنه شروع می کنند به بیانیه دادن و ایران را با نظام های تونس و مصر مقایسه می کنند تا این فرصت نظام را تبدیل به تهدید کنند. کسانی که تا دیروز شعار نه غزه نه لبنان می دادند دوباره سعی در ایجاد یک آشوب در جامعه را داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن تمام تلاشش را می کند که نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی را بپوشاند و نقاط ضعف آن را پررنگ کند گفت: فتنه به این معناست که نقاط ضعف و قدرت وارونه نشان داده شود چرا که آنها نگران این هستند که شما می توانید بایستید، مقاومت کنید، پیروز شوید و تکثیر کنید.

وی گفت: در سال 88 ما سوخت 20 درصد برای تولید دارو نیاز داشتیم و با مسئولان آژانس این موضوع را مطرح کردیم که 850 هزار بیمار به این دارو نیاز دارند. بنابراین این سوخت را در اختیار ما قرار دهید اما دشمنان این نیاز را تبدیل به اهرمی برای فشار قرار دادند و سعی کردند شروطی بگذارند و برخی از امکانات دیگر ما را بگیرند که ما اجازه ندادیم و گفتیم خودمان تولید می کنیم.

جلیلی گفت: شهید بزرگوار شهریاری بدون اینکه یک ریال از نظام مطالبه داشته باشد با افتخار این سوخت 20 درصد را انجام داد در حالی که می دانست در لیست ترور آنها قرار دارد. بنابراین دشمنان  می دانند که در مبارزه نمی توانند نتیجه بگیرند لذا بدنبال این هستند که اصل مبارزه و مقاومت را به سخره بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سئوال که برای انسجام نیروهای ارزشی چه اقداماتی صورت گرفته است گفت: وحدت اصولگرایان و وحدت نیروهای ارزشی باید بر اساس گفتمان باشد. یعنی در فرهنگ، سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد باید بر روی آن سیاست هایی وحدت داشته باشیم که موجب موفقیت برای نظام شده و آن را برای مردم بیان کنیم.

وی افزود: ما باید اندیشه های اسلام ناب زیر پرچم ولایت فقیه را که مبتنی بر حقیقت است به شکل اقناعی و اثباتی برای مردم بیان کنیم چرا که خیلی از دستاوردهای نظام بر اساس این اندیشه شکل گرفته است.

عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به راهکارهای پیشرفت های اقتصادی به دیدارش با روحانی بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: بعد از انتخابات در جلسه ای که با آقای روحانی داشتم عرض کردم که باید برای پیشرفت در اقتصاد ظرفیت ها آزاد شود.

جلیلی ادامه داد: من در نطق های انتخاباتی ام این موضوع را مطرح می کردم اما واقعا یکی از باورهای من است. در کشور ما در عرصه های مختلف ظرفیت های بسیار خوب نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد و با ارتکاب آن ظرفیت ها می توانیم موفقیت های بزرگتری را رقم بزنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از راه های پیشرفت اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ما هر مقدار که برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم به موفقیت های بیشتری خواهیم رسید.

وی گفت: ساختارهای اداری و اجرایی کشور باید یک توان و آمادگی داشته باشد که نه تنها مانع مردم نشوند بلکه برای آزاد کردن ظرفیت ها به آنها کمک کند و این یک عزم ملی می خواهد و باید مناسبات و سازوکارها را در ساختارهای اداری و اجرایی کشور تغییر دهیم.

همچنین جلیلی در بخشی از صحبت های خود گفت: یک سئوال مهم اساسی این روزها این است که مواجهه ای که برخی از قدرتها با جمهوری اسلامی دارند بر چه اساسی است. آیا آنها تنها نگران چند سانتریفیوژی هستند که ما تولید می کنید؟ در همین منطقه خودمان می بینیم برخی ها در موضوع هسته ای، سلاح هسته ای دارند مانند هند و پاکستان اما چرا سر و صدا به پا نمی شود.

وی گفت: اگر ما بخواهیم پاسخی به این سئوال دهیم باید یک فهم و نگاه دقیق داشته باشیم و شاید برخی از اختلاف های سیاسی ما ناشی از نداشتن پاسخ صحیح به این سئوال است.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: در چند قرن اخیر تمدنی شکل گرفته و این تمدن فرآیندی را طی کرده و توانسته در مسیر خودش به پیشرفت برسد.

جلیلی انقلاب اسلامی را ثمره این تمدن نامید و گفت: انقلاب اسلامی این اندیشه و تمدن را از صفر به عینیت درآورد و یک تمدن جدید در جهان رقم زد. آن هم در مقابل جهانی که مناسباتش بر اساس حق و حقیقت و عدالت نبود بلکه مبنای آن قدرت بود.

وی افزود: ایران نه تنها توانست این اندیشه و تمدن را محقق سازد بلکه توانست آن را تکثیر کند و در چنین شرایطی است که می بینیم این شجره طیبه هر روز آثار و میوه های خود را می دهد که یکی از آثار و میوه های آن مردم سالاری دینی است؛ چرا که در انتخابات های ایران، این آرای مردم است که نتیجه را مشخص می کند نه بلوک های قدرت و ثروت و خود غربی ها نیز انتخابات های ایران را تحسین برانگیز دانستند و گفتند که در انتخابات های ایران رقابت و مشارکت حقیقی وجود دارد.

 

کد N645511

وبگردی