آفتاب
براساس نتایج نظرسنجی؛

اسکاتلندی‌ها حزب کارگر انگلیس را کنار می‌گذارند

اسکاتلندی‌ها حزب کارگر انگلیس را کنار می‌گذارند

براساس یک نظرسنجی مشخص شد که حزب مخالف کارگر انگلیس در انتخابات پارلمانی مه 2015 در اسکاتلند کاملا به دست فراموشی سپرده می‌شود و همین امر شانس جانشین شدن این حزب را به جای حزب محافظه کار نخست وزیر از میان می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی در حالی مساله از دست رفتن جایگاه حزب کارگر را در اسکاتلند مطرح می‌کند که دو هفته قبل رهبری شاخه حزب در اسکاتلند تغییر کرد.

نظرسنجی آنلاین توسط روزنامه گاردین و موسسه ICM این مساله را مطرح کرد که حزب کارگر می‌تواند تنها 26 درصد از آراء را کسب کند در حالیکه در سال 2010 این میزان 42 درصد بود.

همچنین حزب حامی استقلال "ناسیونال اسکاتلند" احتمالا 43 درصد آرا را به دست می‌آورد که 20 درصد بالاتر از انتخابات قبلی است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب ناسیونالیست اسکاتلند می‌تواند 45 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند در پارلمان انگلیس را در اختیار بگیرد و حزب کارگر تنها 10 کرسی به دست می‌آورد.

حزب ناسیونالیست اسکاتلند نتوانست در رفراندوم تاریخی استقلال از انگلیس سپتامبر 2014 پیروز شود اما هم اکنون می‌تواند به یک بازیگر اصلی در صحنه سیاست انگلیس بدل شود.

پروفسور جان کورتیس، کارشناس نظرسنجی از دانشگاه استراتکلاید به گاردین گفت: ما به صورت محتمل شاهد فروپاشی و از بین رفتن جایگاه تزلزل ناپذیر حزب کارگر از دهه 20 میلادی بوده‌ایم و کاملا مشخص است که برگزاری رفراندوم استقلال اسکاتلند با وجود عدم پیروزی تمام محاسبات را به هم زده است.

اوایل ماه جاری میلادی، حزب کارگر جیم مورفی، وزیر سابق کابینه را به عنوان رهبر حزب در اسکاتلند انتخاب کرد و به وی وظیف‌های سخت محول کرد تا تلاش کند کرسی‌های مورد نیاز حزب را برای انتخابات پارلمانی مه 2015 حفظ کند.

این نظرسنجی آنلاین از 1004 بزرگسال اسکاتلندی به دست آمده است.

انتهای پیام

کد N645216

وبگردی