آفتاب

نگرانی مسلمانان هلند از حمله به مساجد

نگرانی مسلمانان هلند از حمله به مساجد

هلندی‌هایی که به شبه نظامیان داعش و افراط گرایان راست افراطی می‌پیوندند به عنوان عوامل‌ تشدید حملات به مساجد مطرح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مرد ناشناس 14 دسامبر سال جاری میلادی وسایل آتش بازی را پشت پنجره سلیمیه در انسکدی، یکی از شهرهای هلند قرار داد که چند ثانیه بعد آن‌ها منفجر شده و باعث شکستن پنجره این مسجد شدند.

انگیزه این مجرم که هنوز دستگیر نشده مشخص نیست اما یکی از اعضای هیات مدیره این مسجد گفت، گمان می‌کند که این حمله به خاطر نفرت از اسلام صورت گرفته است.

وی افزود: شاید شخصی می‌خواسته به ما بگوید که در اینجا جایی نداریم این مسجد در گذشته نیز نامه‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده است.

براساس تحقیقات اینک وان در واک، نویسنده کتاب "اسلام هراسی و تبعیض نژاد" در 10 سال گذشته بیش از یک سوم از 475 مسجد هلندی دست کم یکی از رویدادهای خرابکاری، نامه‌های تهدیدآمیز، آتش زنی، قرار دادن سر خوک یا دیگر اقدامات تهاجمی را تجربه کرده‌اند.

یکی از اعضای مسجد کوبا در شهر اجمویدن گفت: از زمانی که در سال 1993 میلادی این مسجد تاسیس شد بیش از 40 مورد از این قبیل رویدادها را تجربه کرده است. شعارهایی همچون "مسلمانان بروید به جهنم" و نقاشی‌های دیواری متشکل از سمبل‌های نازی‌ها، سر خوک و کوکتل مولوتف بارها بر روی دیوار این مسجد نوشته و کشیده شده‌اند.

وان در واک گفت، حمله به مساجد در شهرهای کوچک نسبت به شهرهای بزرگ بیشتر رخ می‌دهد. بسیاری از این حملات واکنشی به رویدادهای ملی یا بین‌المللی همچون یک حمله تروریستی یا پیوستن شبه نظامیان هلندی به گروه‌های تروریستی همچون داعش هستند.

گمان می‌رود حدود 160 مسلمان هلندی به گروه‌های مسلح همچون داعش پیوسته باشند و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه پس از بازگشت به هلند در این کشور حملاتی را انجام دهند، افزایش داده‌اند. تظاهرات حامی داعش اندکی نیز در لاهه صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N645068

وبگردی