آفتاب

احتمال دست داشتن کره شمالی در حمله اخیر سایبری به راکتور کره جنوبی

احتمال دست داشتن کره شمالی در حمله اخیر سایبری به راکتور کره جنوبی

کره جنوبی در حال بررسی احتمال دست داشتن کره شمالی در حمله اخیر سایبری به سیستم نیروگاه هسته‌ای‌اش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از بلومبرگ، هوانگ کیو آن، وزیر دادگستری کره جنوبی روز گذشته در جریان اجلاس‌های این کشور در حالی لزوم بررسی احتمال مشارکت کره شمالی در حمله سایبری اخیر به نیروگاه هسته‌ای کره جنوبی را مطرح کرد که بازرسان اعلام کردند آدرس کامپیوتری هکر ناشناس متعلق به شهر شن یانگ چین، است که متخصصان کامپیوتر کره شمالی در این مکان مستقر هستند.

وزیر دادگستری کره جنوبی در این باره گفت: ما با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است که کره شمالی مسوول حمله سایبری اخیر باشد در حال انجام بررسی و تحقیقات گسترده‌ای هستیم.

هفته گذشته بخشی از اطلاعات امنیتی یکی از راکتورهای هسته‌ای کره جنوبی در صفحه توییتر هکر ناشناس به نام "رییس گروه مخالف انرژی هسته‌ای" منتشر شد.

این هکر ناشناس هم‌چنین خواستار توقف فعالیت سه راکتور هسته‌ای کره جنوبی شده و ادعا کرده است در صورت متوقف نشدن فعالیت این سه راکتور هسته‌ای توسط شرکت هسته‌ای کریاهیدرو اطلاعات بیش‌تری از این راکتورها بر روی صفحه توییتر خود منتشر خواهد کرد.

کیم سئوک، سخنگوی شرکت هسته‌ای کریاهیدرو و مالک سه راکتور هسته‌ای که هکر ناشناس خواستار توقف فعالیت آن‌ها شده، در این باره گفته است: ما تمام مدت در حال بالا بردن جنبه‌های ایمنی سیستم شبکه‌یی کنترل راکتورهای هسته‌ای خود بوده‌ایم و نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت.

او گفت: بدترین سناریوی ممکن آن خواهد بود که فعالیت این سه راکتور هسته‌ای خود را متوقف کنیم اما حتی در صورت چنین اقدامی هیچ‌گونه مشکلی در مورد تأمین انرژی مورد نیاز مصرف‌کنندگان به وجود نخواهد آمد، چرا که انرژی ذخیره شده برای مصرف زمستانی مصرف‌کنندگان در واحدهای هسته‌ای کاملاً پاسخگوی نیاز خواهد بود.

بنا بر گزارش شبکه خبری (YTN) چین، مقامات کره جنوبی پس از پی بردن به این مسأله که صدها ایمیل مشکوک از شهر شن یانگ چین به شرکت هسته‌ای کریاهیدرو ارسال شده است از چین برای انجام تحقیقات گسترده‌تر در این زمینه درخواست همکاری کرده است.

انتهای پیام

کد N645059

وبگردی