آفتاب

مرگ وحشیانه مرد 33 ساله توسط دوستش

مرگ وحشیانه مرد 33 ساله توسط دوستش

قاتلی که پس از مثله کردن قربانی‌اش اعضای بدن او را به مدارس و مراکز سیاسی کانادا می‌فرستاد در دادگاه جنایی این کشور به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش ایران، «لوک ماگنوتا» دو سال قبل دوست چینی 33 ساله‌اش «جون لین» را به‌طرز وحشیانه‌ای به قتل رساند و با ارسال نامه‌هایی خونین همراه با پیکر مثله شده مقتول به مدارس و مراکز سیاسی مختلف مردم کانادا را به وحشت انداخت.
این قاتل در ایمیلی، جزئیات جنایت هول‌انگیزش را برای خبرنگاری در لندن فرستاد و آنجا بود که این جنایت فاش شد و رد این قاتل به پلیس رسید. با دستگیری «ماگنوتا»ی 32 ساله و جمع‌آوری مدارک پرونده، قاضی دادگاه حبس ابد را برایش تعیین کرد.
این حکم مورد بحث وکلای مدافع این جنایتکار و دادستان دادگاه قرار گرفت. در حالی که دادستان‌ها نوع رفتار و عملکرد قاتل را ناشی از نقشه از پیش تعیین شده او می‌دانند، وکلای مدافع اصرار دارند که بیماری روانی او را به اثبات برسانند. این کشمکش هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و قاضی پرونده به هر دو طرف فرصتی داده تا با شواهد تازه‌شان ادعای خود را ثابت کنند.
دادستان پرونده اما مدعی است رسانه‌ای کردن این جنایت توسط خود قاتل، یکی از عوامل اثبات توطئه و نقشه او بوده است و بر این اساس باید شدیدترین مجازات برایش درنظر گرفته شود. ماگنوتا چند ماه پیش از وقوع این جنایت تصویر مثله کردن یک گربه را در شبکه اجتماعی گذاشته بود، این فیلم فجیع منتقدان بسیاری داشت که در میان آنها خبرنگاری به نام «الکس وست» از لندن نیز بود.
ماگنوتا (قاتل) به تمامی انتقادها جواب نداد اما اعلام کرد در آینده فیلم مستندی درباره قتل یک انسان منتشر می‌کند. این ادعا در ابتدا از سوی خبرنگار انگلیسی جدی گرفته نشد تا اینکه فیلم قتل دوست ماگنوتا او را پیش پلیس کشاند. ماگنوتا علاوه بر این جنایت وحشت‌آور به جرم پنج مورد خشونت نیز محکوم شده که قاضی برای هر یک از آنها بین 2 تا 10 سال زندان تعیین کرده است.
کد N644618

وبگردی