آفتاب

تشریح فعالیت‌های بنیاد توسعه و موقوفات کشور

تشریح فعالیت‌های بنیاد توسعه و موقوفات کشور

قائم مقام بنیاد توسعه و موقوفات کشور به تشریح وظایف و فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد توسعه و موقوفات کشور پرداخت.

قائم مقام بنیاد توسعه و موقوفات کشور به تشریح وظایف و فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد توسعه و موقوفات کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی هاشمی‌پور در نشست خبری که صبح امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، به معرفی بنیاد متبوعش پرداخت و با بیان این‌که «مسئولیت بنیاد توسعه و موقوفات کشور احیای موقوفات است» اظهار کرد: بنیاد مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های سازمان اوقاف و با همکاری با ادارات کل اوقاف استان‌ها وظایف خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که «همه طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عمدتا از سوی بنیاد توسعه و موقوفات کشور اجرا می‌شود» اظهار کرد: ما در بنیاد سه شاخص کیفیت، زمان‌بندی و اقتصادی کار کردن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و معتقدیم که این سه شاخص‌ شاخص‌های تاثیرگذار در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

قائم مقام بنیاد توسعه و موقوفات کشور با اشاره به بخش‌های فعالیتی بنیاد، گفت: بنیاد توسعه و موقوفات در چهار گروه عمران و ساختمان، کشاورزی و دامپروری، صنعت و معدن و مالی فعالیت می‌کند.

هاشمی‌پور با اشاره به فعالیت‌های بنیاد توسعه و موقوفات در بخش عمران و ساختمان، گفت: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون و 700 هزار متر مربع زمین در این بخش در حال ساخت و ساز و توسعه است.

وی در توضیح چگونگی انعقاد قرارداد میان بنیاد توسعه و پروژه‌های عمرانی، اضافه کرد: بنیاد با ادارات کل استان‌ها قرارداد همکاری منعقد می‌کند و پس از مشخص شدن سهم موقوفه و سهم سرمایه‌گذار نهایتا موقوفه احیا می‌شود.

قائم مقام بنیاد توسعه و موقوفات کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش‌های کشاورزی و دامپروری و همچنین صنعت و معدن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنیاد در حال فعالیت بر روی 52 پروژه کشاورزی در قالب باغات و زمین‌های زراعی با مساحت 5770 هکتار است. بنیاد همچنین در حال حاضر 82 پروژه معدنی اعم از معادن شن و ماسه، سنگ آهن و سنگ‌های تزیینی در استان‌ها در اختیار دارد.

وی در پایان با اشاره به وظایف بخش مالی بنیاد توسعه و موقوفات کشور، گفت: این بخش مسئولیت پشتیبانی و حمایت مالی از گروه‌های دیگر را بر عهده ‌دارد.

انتهای پیام

کد N644613

وبگردی