آفتاب
با شرکت 150 نفر از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور؛

دومین هم‌اندیشی سالانه دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود

دومین هم‌اندیشی سالانه دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود

در نشست خبری دومین هم‌اندیشی سالانه دانشجویان ایرانی خارج از کشور اعلام شد که این هم‌اندیشی با حضور 150 نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور یازدهم دی ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابومحمد مرتضوی رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور با مورد توجه قرار دادن برگزاری دومین هم‌اندیشی سالانه دانشجویان ایرانی خارج از کشور که قرار است یازدهم دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شود، گفت: تحکیم روابط، توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی از جمله اهداف این همایش است.

وی افزود: با توجه به فرصت تعطیلات ژانویه فرصت خوبی فراهم آمد تا ایرانیان دانشجوی خارج از کشور در یک فضای مطلوب در کشورمان گرد هم بیایند و مسائل مختلف خود را مطرح کنند.

رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور اظهار کرد: این هم‌اندیشی با عنوان دانشجوی ایران، فرهنگ اسلامی و پیام جهانی با حضور 150 نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور و با مشارکت نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین حیدرعلی شایان‌فر دبیر این همایش نیز در این نشست خبری با بیان این که دومین هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با هدف مورد توجه قرار دادن تحولات جامعه، موجبات شناخت نخبگان داخل و خارج را فراهم خواهد کرد، گفت: بررسی مسائل و مشکلات در مواجهه با فرهنگ‌های مختلف در محل تحصیل دانشجویان و تدبیر و حل و بررسی انتظارات متقابل دانشجویان و راه‌های دستیابی به راه‌حل‌ها در زمینه‌های علمی و پژوهشی و شکل‌گیری تجارب و ارتباط متقابل از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: مورد توجه قرار دادن فضای کسب و کار و همچنین آشنایی با مسائل علمی و پژوهشی و نحوه تعامل از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌رود.

شایان‌فر با بیان این که دانشجویان خارج از کشور شاغل به تحصیل مخاطبین این همایش هستند، گفت: در این راستا نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

دبیر دومین هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی شاغل از کشور در ادامه اظهار کرد: 137 نفر از قاره آسیا و اقیانوسیه، 83 نفر از اروپا، 19 نفر از آمریکا و کانادا و یک نفر از آفریقا و به طور کلی از 38 کشور تمایل شرکت در این همایش را داشتند.

وی گفت: دانشجویان مقاطع دکترا و پس از دکترا، اعضای انجمن‌های علمی فعال، دانشجویان نخبه، دانشجویان دانشگاه‌های معتبر دنیا با بورس تحصیلی و دانشجویان فعال در هیات‌های مذهبی و کانون‌های قرآنی در اولویت‌های ما قرار داشتند.

شایان‌فر اظهار کرد: 32 نفر از ترکیه، 29 نفر از هند، 28 نفر از مالزی، 30 نفر از تاجیکستان، هفت نفر از فرانسه، پنج نفر از فیلیپین، 11 نفر از کانادا و هشت نفر از آمریکا، 15 نفر از آذربایجان و 10 نفر از ایتالیا در موضوع شرکت در این هم‌اندیشی را داشتند.

انتهای پیام

کد N644391

وبگردی