آفتاب
درودگر خبر داد:

باید مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شود/ منابع واریز وجوه ارزی اعلام نشد

باید مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شود/ منابع واریز وجوه ارزی اعلام نشد

ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد در مجمع روز شنبه بحث در مورد مسائل مالی بی‌نتیجه است زیرا اگر قرار است قانون رعایت شود، باید مجمع عمومی فوق‌العاده برای انتخاب بازرس تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق درودگر در خصوص دستورالعمل‌های مجمع عمومی صبح امروز شنبه فدراسیون فوتبال، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مقرر شده در این نشست علاوه بر ارائه برنامه بودجه و گزارش‌های حسابرسی، مالی و عملکرد فدراسیون، انتخاب بازرس و ایجاد تغییراتی در برخی کمیته‌ها صورت گیرد. آنطور که شنیده‌ام از سوی کفاشیان قرار است نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال که در این مدت با هدایت فریده شجاعی عملکرد خوبی داشته‌اند، دچار تغییر شود.

وی در مورد صحبت مناف هاشمی که حسابرسی‌های دقیقی در فدراسیون فوتبال نداشتیم، اضافه کرد: همه نهادهای دولتی، نیمه دولتی و بخش خصوصی موظف هستند آمار و گزارش‌های مالی شفافی داشته باشند. با توجه به مسائلی که در مجمع گذشته پیش آمده بود، تصمیم گرفته شد بودجه و برنامه در کمیته‌ای که در مجمع انتخاب شد، بازبینی شود اما تا 10 روز پیش مسائل مالی را به کمیته نداده بودند.

ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه خودش هم جزو این کمیته بوده، افزود: این کمیته زمانی نداشت تا گزارش‌های مالی را بررسی کند زیرا چند روز تعطیلی بود و بعد از آن اقدامات ارزی را می‌خواستیم که آقای طباطبایی در اردوی آفریقای جنوبی حضور داشتند. یک پرینت خیلی ناقص در این خصوص دریافت کردیم که کلا پول‌ها به حساب شخصی که در امارات اقامت داشتند، رفته است.

وی در پاسخ به سوال والی‌زاده مجری برنامه رادیو ورزش که این فرد هوشنگ مقدس سرپرست تیم ملی است،؟ ادامه داد: نمی‌توانم واژه سرپرست را برای ایشان به کار ببرم زیرا سرپرست آقای نبی بوده‌اند.

درودگر در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا پول‌های فیفا به حساب هوشنگ مقدس واریز شده است؟، خاطرنشان کرد: گزارشی 4 صفحه‌‎ای ارزی در اختیارمان قرار گرفت که وجوه ارزی بطور کامل به حساب ایشان واریز شده و منابعش در آن ذکر نشده بود. مثلا نوشته بود سند شماره فلان، مبلغی در اختیار ایشان برای پرداخت به اردوی تیم ساحلی و یا غیره. تمام پول‌ها در اختیار ایشان بود اما چون گزارش تفصیلی به ما نداده‌اند، منابع دریافت این پول‌ها مشخص نبود.

وی با بیان اینکه منابع ارزی محدود است و از هرجایی ارز به حساب فدراسیون واریز نمی‌شود، یادآور شد: می‌دانم مبغ 8 میلیون دلار فیفا هنوز به حساب فدراسیون واریز نشده اما یک میلیون و نیم دلار برای آماده‌سازی تیم ملی، در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. قطعا همین پول‌ها است که حساب فدراسیون واریز می‌شود زیرا نفت که نمی‌فروشند.

ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: در مورد هزینه‌های ریالی و شخص آقای طباطبایی که حدود 30 سفر رفته است. هنوز وقت نکردیم به این مسائل رسیدگی کنیم و در مجمع امروز پیشنهاد می‌دهیم که فرصت دو ماهه‌ای به ما داده شود تا مسائل مالی را بطور کامل بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه می‌توانند تا بهمن‌ماه این کار انجام شود، تصریح کرد: امروز هم حسابرس می‌خواهد گزارش مالی به فدراسیون ارائه دهد، از آنجا که بازرس نداشتیم و در مجمع قبلی بازرس انتخاب نشده، این گزارش قانونی نیست. می‌دانید گزارش مالی هم باید، گزارش بازرس داشته باشد، پس این موضوع هم قابل ارائه نیست و مجمع دیگری باید برگزار شود.

درودگر همچنین گفت: به اعتقاد من مجمع امروز در خصوص مسائل مالی بی‌نتیجه است زیرا اگر بخواهیم قانون را رعایت کنیم، باید مجمع عمومی فوق‌العاده برای انتخاب بازرس داشته باشیم. مجمع عمومی فوق‌‎العاده هم براساس ماده 29 اساسنامه فدراسیون فوتبال هم باید از 2 ماه قبل توسط هیات رئیسه فدراسیون درخواست شده و 21 روز قبل هم دعوت‌نامه و مدارک آن برای اعضای مجمع ارسال شود. این دو ماه براساس اساسنامه فدراسیون با 2 ماهی که برای بررسی عملکرد مالی نیاز داریم، تطبیق پیدا می‌کند.

کد N643998

وبگردی