آفتاب
حجت الاسلام میرعمادی:

حماسه ۹ دی یک رفراندوم سیاسی بزرگ بود/ تلاش برخی برای تطهیر سران فتنه

حماسه ۹ دی یک رفراندوم سیاسی بزرگ بود/ تلاش برخی برای تطهیر سران فتنه

خرم آباد- نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حماسه ۹ دی یک رفراندوم سیاسی بزرگ بود، گفت: امروزه عده ای به دنبال این هستند که سران فتنه ۸۸ را تطهیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و توکل بر خدا بافضیلت ترین اعمال و اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گزامی اسلام در شب معراج چند سوال مهم از خداوند متعال پرسیدند که یکی از آنها راجع به بهترین اعمال بود، گفت: خداوند متعال در پاسخ به این سوال فرمودند ای رسول من بدان که در نزد من چیزی بافضیلت تر از توکل نیست.

ربیع الاول ماه سرور و شادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع الاول، ماه میلاد آخرین پیامبر الهی و حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: حلول این ماه پربرکت را تبریک می گویم.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه در نهم ربیع نیز مناسبت سالروز امامت بقیه الله را داریم که بر شادی و سرور این ماه می افزاید، تصریح کرد: البته در هشتم ربیع واقعه غم انگیز شهادت امام حسن عسگری(ع) را داریم که باید مردم مدنظر داشته باشند که جشن ها و مراسم های ازدواج خود را در این روز برگزار نکنند.

شهیدان غفاری و سعیدی دو ستاره درخشان ملت ایران

وی با اشاره به پنجم دی ماه سالروز فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل حفاظت هواپیمایی کشور یادآور شد: به دنبال توطئه های مکرر استکبار و منافقین و مسئله تروریسم هوایی که دشمنان هواپیماهای کشور را می ربودند این فرمان صادر شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: از آن تاریخ که امام خمینی(ره) این فرمان را صادر کردند با فداکاری مجموعه حفاظت هواپیمایی دیگر شاهد تروریسم هوایی در کشور نبوده ایم.

 حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه یکشنبه هفتم دی ماه نیز سالروز شهادت آیت الله غفاری به دست رژیم شاهنشاهی است، تصریح کرد: ایشان یکی از شخصیت های بزرگ ملت ایران بودند.

وی عنوان کرد: شهیدان غفاری و سعیدی دو ستاره درخشان هستند که سخت ترین شکنجه ها را توسط رژیم شاهنشاهی متحمل شدند و  به شهادت رسیدند.

ریشه کنی بی سوادی نیازمند حرکت جهادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی اظهار داشت: با تشکیل این نهاد کارهای بسیار خوبی در زمینه سواد آموزی صورت گرفت اما هنوز تعداد زیادی از افراد جامعه در معرض بی سوادی و کم سوادی هستند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه دستگاههای متولی باید با حرکت جهادی به دنبال ریشه کن کردن بی سوادی باشند، تصریح کرد: از مردم نیز انتظار می رود که در این زمینه همکاری کنند.

صلح، دوستی و اقتدار پیام رزمایش محمد رسول الله

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان رزمایش محمد رسول الله گفت: این رزمایش به صورت مشترک بین نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی در گستره یک منطقه وسیع در آب های عمان و خلیج فارس صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این رزمایش یک رزمایش بزرگ است که پیام صلح، دوستی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را دارد، تصریح کرد: تفاوت رزمایش های کشور ایران با سایر کشورهایی که با همکاری آمریکا رزمایش برگزار می کنند در این است که رزمایش ایران مایه ی آرامش و دوستی همسایگان است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه در رزمایشهای ایران همسایگان احساس دوستی و آرامش می کنند، افزود: این در حالیست که رزمایش سایر کشورها حالت اضطراب را در میان مردم دنیا ایجاد می کند.

وی یادآور شد: همه مردم دنیا می دانند که ایران در رزمایش های خود به دنبال تقویت روابط و صلح و دوستی در منطقه و جهان است.

۹ دی روز بصیرت مردم و درایت رهبر معظم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: در انتخابات ۸۸ حدود هشت ماه فتنه گران در کشور فتنه گری، شیطنت، اغتشاش و خرابکاری کردند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه فتنه گران در آن مدت بدترین اهانت ها را به امام(ره) و مجالس عزای امام حسین(ع) کردند، تصریح کرد: مردم عزیز و بزرگوار ایران کاسه ی صبرشان لبریز شد و به میدان آمدند و حماسه ۹ دی را رقم زدند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه ی ۹ دی روز بصیرت مردم و درایت رهبر معظم انقلاب است، افزود: ۹دی روز اتحاد مردم با رهبر فرزانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در روز ۹ دی ماه مردم جانانه به میدان آمدند و از نظام و رهبر معظم انقلاب دفاع کرده و در مقابل فتنه گران ایستادند، اظهار داشت: اهمیت روز ۹ دی در بصیرت مردم و درایت و صلابت رهبر فرزانه انقلاب است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه اهمیت این حماسه بزرگ در آن است که چشم فتنه گران و دشمنان کور شد، تصریح کرد: همچنین توطئه های پیچیده و خطرناکی که از سوی استکبار حمایت همه جانبه و توسط پیاده نظام آنها در داخل کشور اجرا می شد خنثی شد.

وی با تاکید بر اینکه با حماسه ۹ دی طومار فتنه گران برای همیشه از کشور برچیده شد، افزود: حقیقتا مردم در ۹ دی وظیفه خود را انجام دادند و به موقع به صحنه آمده و عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هوشیاری و هدایت رهبر فرزانه انتقلاب و اقدام مردم در این حماسه بزرگ تحسین برانگیز است، گفت: مورد تعجب دشمنان بود که چگونه در یک روز توطئه عمیق آنها نقش برآب شد.

فتنه گران شکوه انتخابات را به کام مردم تلخ کردند

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه فتنه ۸۸ ضرر و زیان زیادی به کشور زد و حیثیت نظام را لکه دار کرد، تصریح کرد: حقا گناه نابخشودنی در فتنه۸۸ صورت گرفت و نظام متهم به تقلب و دورویی و خیانت در امانت شد.

وی با تاکید بر اینکه در فتنه ۸۸ نقطه قوت کشور که حضور باعظمت مردم در انتخابات بود  را تبدیل به یک چالش و تهدید کردند، افزود: فتنه گران شکوه انتخابات را به کام مردم تلخ کردند و این اجازه و امید را به استکبار دادند که در سرنوشت ملت ایران دخالت کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی دستآوردهای زیادی را داشت، اظهار داشت: حماسه ۹ دی قدرت نظام را افزایش داد و اثبات کرد که نظام به مردم تکیه کرده و مردم جز به حرف نظام و رهبر فرزانه انقلاب به حرف هیچکس دیگری گوش نمی کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این حماسه باید پایدار بماند چرا که قدرت نظام از مردم است و مردم با اتحاد توانستند این حماسه را خلق کنند، تصریح کرد: حماسه ۹ دی یک رفراندوم سیاسی بزرگ بود که صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در حماسه ۹ دی برای دنیا روشن شد که غرب و استکبار کینه ی عمیق و دشمنی گسترده ای با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: تصور نکنید که با مذاکره دشمنی آمریکا با ایران کم می شود چرا که آنها قرص و محکم به دنبال کینه ورزی و دشمنی هستند.

امروز عده ای تلاش می کنند که سران فتنه را تطهیر کنند

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز عده ای تلاش می کنند که سران فتنه را تطهیر کنند، اظهار داشت: عده ای به دنبال این هستند که بیان کنند فتنه ۸۸ علل مختلفی داشته و سوء تفاهم شده و سران آن مقصر نبوده اند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه اگر این چنین است که می گویند پس بیایند و توبه کنند، تصریح کرد: چرا سران فتنه به خاطر ظلمی که بر مردم کردند عذرخواهی نمی کنند؟

وی ادامه داد: لجاجت هشت ماهه سران فتنه و شعله ور کردن اغتشاش در کشور و لجبازی ۵ ساله آنها تا به امروز نشان دهنده این است که اگر سران فتنه را با آب زمزم تطیهر کنند بازهم تطهیر شدنی نیست و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه این افراد به دنبال مظلوم نمایی هستند، گفت: این افراد بدترین جنایت را کردند و نظام اسلامی ما را در مرحله پرتگاه قرار دادند و کاری کردند که مردم هرگز فراموش نمی کنند.

بصیرت اصل و اساس زندگی سیاسی و اجتماعی

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ما باید همچنان که رهبر فرزانه انقلاب بصیرت را اصل و اساس زندگی سیاسی و اجتماعی خود قرار داده اند بصیرت داشته باشیم و گول مظلوم نمایی و آزادی حصر و این موارد را نخوریم، تصریح کرد: اگر رافت نظام و لطف رهبر فرزانه انقلاب نبود این افراد محاکمه می شدند و مشخص می شد که چه کارهایی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه عده ای چشم شان را بسته اند و این طرف قضیه را نمی بینند و فشار می آورند، اظهار داشت: سران فتنه به عنوان کسانیکه ضرر و زیان فراوانی به کشور رسانده اند باید به اشد مجازات می رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: امسال نیز در روز ۹ دی ماه همه باهم در راهپیمایی شرکت می کنیم تا این حماسه برزگ زنده بماند.

کد N643446

وبگردی